او برای گرفتن حلالیت و جبران كارهای گذشته به نزد خدمتكار سابقش افشار پناه می‌برد و با همایون شجاع‌پور، مدیر یك شبكه ماهواره‌ای لس آنجلسی آشنا شده و به اتفاق...
  
 مجموعه انیمیشن «آخرین سفر شاه» به مناسبت سی امین سال انقلاب اسلامی در مركز صبا تولید شد.
 به نقل از روابط عمومی مركز صبا، «آخرین سفر شاه» عنوان مجموعه‌ای یكصد و پنجاه دقیقه‌ای است كه در ده قسمت پانزده دقیقه‌ای تولید شده است.
بنابر این گزارش، این مجموعه دو بعدی كه توسط «سعید ترخانی» كارگردانی شده، مراحل تولید تصویری و انیمیت خود را به پایان رسانده و تولید آن در خرداد ماه سال 1388به پایان خواهد رسید.
این مجموعه كه در قالب داستانی فانتزی و طنز ساخته شده به منظور آشنایی مخاطب نوجوان و بزرگسال با تاریخ انقلاب نگاشته و تولید شده است.
سریال انیمیشن «آخرین سفر شاه» از ابتدای سال 57 تا مرگ شاه، دست و پا زدن‌های رژیم برای ابقای سلطنت و آشفتگی‌ها و پریشان حالی محمدرضا پهلوی پس از فرار از ایران و آخرین سال‌های زندگی محمدرضا پهلوی را به تصویر خواهد كشید.
روح محمدرضا پهلوی از دست مأمور مجازات برزخ به زمین فرار كرده است. او برای گرفتن حلالیت و جبران كارهای گذشته به نزد خدمتكار سابقش افشار پناه می‌برد و با همایون شجاع‌پور، مدیر یك شبكه ماهواره‌ای لس آنجلسی آشنا شده و به اتفاق برای یافتن راهی برای بازگشت به گذشته دست به دامان پیرزنی فالگیر می‌شوند...
طی ماجراهایی كه در هر قسمت پیش می‌آید، محمدرضا گوشه‌ای از خاطراتش را از زمان فرار از ایران تا هنگام مرگش برای آنها تعریف می‌كند.
به گفته كارگردان این سریال ایجاد موقعیت‌های جالب و طنز، سعی در ایجاد اتفاقات انیمیشنی و تصویری، فضاسازی برای ایجاد جذابیت، تحقیق و پژوهش در منابع تاریخی فراوان و متعدد دوره پهلوی، وفاداری به اصل اتفاقات و تلاش برای بیان ساده و روان موضوعات نگارش این مجموعه را بسیار دشوار و طولانی كرده است.
برخورداری از گرافیك متفاوت و جذاب، استفاده از رنگ‌های متناسب با آن دوره تاریخی، فرم‌های هندسی در طراحی فضاها و بك گراند، طراحی بسیار ساده و شیرین كاراكترها، جذابیت‌های بصری این انیمیشن را دو چندان كرده است.
برخی عوامل تولید این پروژه عبارتند از: محققان: خسرو معتضد، علی وثوقی، پریوش كامیار، سعید ترخانی، نویسندگان: پریوش كامیار، سعید ترخانی، معصومه سلیمی، مرجان گلستانی، انیماتورها: مهدی ورمزیار، بهنام شجاعی طباطبایی، طراح رنگ و بك‌گراند: سمیه اعزامی، كامپوزیت و رنگ لایه‌ها: محمد نصیری، گروه كارگردانی: سعید ترخانی، احسان انصاری، مهدی ورمزیار. 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com