«سبحان‌فیلم» در ماه‌های اخیر به تولید فیلم جدید «رامبد جوان» با نام «پسر آدم دختر حوا» و «بیداری» ساخته «فرزاد مؤتمن» مشغول بوده و در پی...
  
عصر دیروز در پی اجرای حكم قضایی تخلیه ساختمان قدیمی «سبحان فیلم»‌، این دفتر قدیمی سینمایی را با دردسر روبه رو كرد.
 
این ساختمان قدیمی كه سال‌ها پیش و به شكل مصادره‌ای در اختیار سبحان فیلم قرار گرفته بود،‌ با رأی دادگاه به مالكان قبلی آن واگذار شد و این در حالی بود كه تخلیه آن در مقطع فعلی كه زمان كمی به آغاز جشنواره فیلم فجر باقی مانده و سبحان فیلم درگیر تولید و آماده‌سازی فیلم‌هاست، دست‌اندركاران این مؤسسه سینمایی را با معضلاتی روبه‌رو كرده است.
شركت سینمایی سبحان دارای استودیوهای دوبلاژ و صدابرداری ، استودیوهای تدوین دیجیتالی ، پلاتوی فیلم برداری و تصویربرداری در مساحت بیش از 1200 مترمربع در مركز شهر تهران قرار دارد.
این شركت كه دارای 34 نفر پرسنل ثابت (در دفتر مركزی) و حدود همین میزان نیز در شركت‌های وابسته است كه در زمان تولید فیلم تعداد آنها به 150 الی 250 نفر بالغ می‌شود.
شركت سبحان فیلم در میان 120 شركت سینمایی ایرانی یكی از 3 شركت بزرگ بخش خصوصی (غیر دولتی) سینمای ایران محسوب می‌شود كه البته به لحاظ تنوع و وسعت فضاهای اداری ، فنی و تجهیزات سینمایی و رایانه‌ای منحصر به فرد بوده و در رتبه اول قرار دارد.
انعكاس و استشهادی برای خدا از جمله فیلم‌های این مؤسسه در سال‌های اخیر است.
«سبحان‌فیلم» در ماه‌های اخیر به تولید فیلم جدید «رامبد جوان» با نام «پسر آدم دختر حوا» و «بیداری» ساخته «فرزاد مؤتمن» مشغول بوده و در پی رساندن فیلم «بیداری» - یكی از فیلم‌های مهم پروژه سی‌سالگی انقلاب اسلامی- به جشنواره فیلم فجر با این مشكل بزرگ روبه‌رو شده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com