کمدی سیاه "پسر کابلی" با نام اصلی "نصب‌کننده تلویزیون کابلی" را بن استیلر بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی...
  
فیلم سینمایی"مسابقه سرعت" پنجشنبه 10 بهمن ساعت 22 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم با نام اصلی "اسپید ریسر" تولید سال 2008 آمریکا و آلمان و مدت زمان آن 135 دقیقه است.
این فیلم را اندی و لری واچووسکی کارگردانی کردند که برای ساخت مجموعه فیلم‌های "ماتریکس" شهرت دارند. "مسابقه سرعت" بر مبنای یک مجموعه ژاپنی موفق به همین نام در دهه 1960 ساخته شد و امیل هیرش، کریستینا ریچی، جان گودمن، سوزان ساراندون و متیو فاکس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
داستان "مسابقه سرعت" درباره یک راننده جوان و بسیار ماهر مسابقات اتوموبیلرانی است که با تهدید یک کمپانی پرقدرت و فاسد ناچار به شرکت در مسابقه‌ای می‌شود که سال‌ها پیش برادرش جان خود را در آن از دست داد. فیلم جدید برادران واچووسکی که با بودجه‌ای 120 میلیون دلاری ساخته شد در خود آمریکا تنها 44 میلیون و در بازار بین‌المللی 50 میلیون دلار فروخت و یکی از فیلم‌های شکست‌خورده سال لقب گرفت.
واچووسکی‌ها با مجموعه فیلم‌های "ماتریکس" شامل "ماتریکس" 1999، "ماتریکس دوباره پرشده" 2003" و "انقلاب‌های ماتریکس" 2003 با بازی کیانو ریوز به شهرت دست یافتند.
فیلم سینمایی "شنا در زمستان" جمعه 11 بهمن ساعت 15:45 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی مجید مجیدی و با نقش‌آفرینی مجید مجیدی، یحیی دیوانی، محمود رحمانی و داود قنبری ساخته شدهاست.
فیلم سینمایی "شنا در زمستان" روایتگر معلم جوانی به نام مرتضی است که برای تدریس به یک روستا می‌رود. به مرور زمان میان او و بچه‌ها رابطه عاطفی برقرار می‌شود و ...
فیلم سینمایی "پسر کابلی" پنجشنبه 10 بهمن ساعت 23:50 از شبکه دو پخش می‌شود. کمدی سیاه "پسر کابلی" با نام اصلی "نصب‌کننده تلویزیون کابلی" را بن استیلر بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی سال 1996 با بازی جیم کری، متیو برادریک، جک بلک، جرج سیگال و جینین گاروفالو کارگردانی کرد.
کری در "پسر کابلی" نقش یک نصب‌کننده تلویزیون کابلی را بازی می‌کند که مردی تنها و آشوب‌زده است. تنها چیزی که او می‌خواهد یک دوست جدید است، اما وقتی مشتری جدیدش که یک طراح است، وی را از خود می راند همه چیز به هم می‌ریزد و ...
فیلم آمریکایی "پسر کابلی" با بودجه‌ای 47 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن حدود 103 میلیون دلار بود. استیلر 43 ساله اخیرا فیلم "تندر استوایی" را کارگردانی و خود نیز در آن بازی کرد.
فیلم تلویزیونی "پس از جدایی" به کارگردانی رضا رضوی و تهیه‌کنندگی حسین داودی‌مهر جمعه 11 بهمن ساعت 17:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. فیلم فضایی طنزآمیز دارد و داستان کارمندی بازنشسته است که قصد دارد پسرش را در شرکتی که کار می‌کرده استخدام کند.
سحر زکریا، داود رشیدی، ثریا قاسمی، رضا فیاضی، فرهاد بشارتی، مهران رجبی، حشمت آرمیده، علی سلیمانی، نقی سیف جمالی و... بازیگران این فیلم هستند. مهدی سعادتپور فیلمنامه "پس از جدایی" را نوشته است.
سایر عوامل فیلم عبارتند از تصویربردار: علی عالمی، چهره‌پرداز: علیرضا قومی، طراح صحنه و لباس: بسام موسوی، تدوینگر: کاوه ایمانی، آهنگساز: ناصر چشم‌آذر، صدابردار: علیرضا کلانتری و صداگذار: محمود موسوی‌نژاد.
فیلم سینمایی "جدال بزرگ" پنجشنبه 10 بهمن ساعت 20 به کارگردانی علی‌اصغر شادروان از شبکه سه پخش می‌شود. در این فیلم جهانگیر الماسی، محمد صالح‌علا، چنگیز وثوقی، عنایت‌الله شفیعی، علی مشروطه و ... بازی می‌کنند.
در خلاصه داستان فیلم "جدال بزرگ" آمده است: ناخدای یک لنج مسافرکشی در جنوب، ظاهراً توسط شریک‌شن به قتل می‌رسد، حال آنکه مسبب اصلی قتل قاضی شهر است و ...
فیلم سینمایی "حادثه" جمعه 11 بهمن ساعت 10 صبح از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم را منصور تهرانی بر مبنای فیلمنامه‌ای از بهمن زرین‌پور ساخته و اکبر زنجانپور، حسین عمرانی، صوری ظفر، محسن قبادی، بهروز افراشته و ... بازی کردند.
در خلاصه داستان فیلم "حادثه" آمده است: همسر احمد ضیایی، دبیر تاریخ در تصادف با اتومبیل دو آمریکایی به نام هادی ادوارد و پل به شدت زخمی می‌شود. قانون "کاپیتولاسیون"(مصونیت سیاسی و اجتماعی آمریکایی ها در ایران ) مانع از دستگیری و محاکمه آنهاست.
فیلم مستند "داستان شتری که گریه می‌کرد" جمعه 11 بهمن ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی بیامباسورن داوا و لوئیجی فالورنی تولید سال 2003 آلمان و مغولستان و مدت زمان اصلی آن 93 دقیقه است. داستان درباره خانواده‌ای از چوپانان چادرنشین در صحرای گوبی در مغولستان است که می‌کوشند جان یک گونه نادر از شترهای سفید را که مادرش حاضر به نگه‌داری او نیست، نجات بدهند.
"داستان شتری که گریه می‌کرد" در هفتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در بخش بهترین مستند بلند نامزد اسکار بود. این فیلم جایزه فیلم منتخب تماشاگران جشنواره فیلم کارلووی واری و جایزه بهترین فیلم مستند به انتخاب انجمن کارگردانان آمریکا را نیز از آن خود کرد.
بیامباسورن متولد 1971 در مغولستان است و از سال 2000 در آلمان زندگی می‌کند. او معمولا در فیلم‌های خود به زندگی چادرنشینان مغول می پردازد. از این کارگردان فیلم "سگ مغولی" با نام اصلی "غار سگ زرد" نیز از تلویزیون ایران پخش شده است.
فیلم تلویزیونی "روز اردو" به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی بهروز مفید جمعه 11 بهمن ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود. فیلمنامه این فیلم را سارا خسروآبادی بر اساس طرحی از نیوشا صدر نوشته و اردلان شجاع‌کاوه، کیانوش گرامی، آشا محرابی، احمدرضا اسعدی و سعید آقاخانی در آن بازی کرده‌اند.
داستان فیلم "روز اردو" درباره دو نوجوان است که با هم همسایه هستند که به علت اختلاف فرهنگی و خانوادگی دچار مشکلاتی با هم می‌شوند، ولی مجبورند در یک اردوی تفریحی با هم باشند و این خود سرآغاز ماجراهایی است که روز اردو را رقم می‌زند.
عوامل پروژه عبارتند از برنامه‌ریز: رضا درگزی، منشی صحنه: سعیده دلیریان، طراح صحنه و لباس: محمدرضا میرزامحمدی، تصویربردار: احمد احمدی، صدابردار: ناصر انتظاری و چهره‌پرداز: آرمین اسماعیلی.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com