وكیل مدافع این نویسنده ایتالیایی كه «آدریانا پیچینی» نام دارد، گفت: این پرونده هم‌اكنون در یكی از دادگاه‌های رم در دست بررسی است و مقامات دادگاه اعلام كرده‌اند كه نتیجه پرونده...
 
   یك نویسنده ایتالیایی روز گذشته، با این ادعا كه ایده داستان فیلم «پرونده عجیب بنجامین باتن» به كارگردانی «دیوید فینچر»، از یكی از كتاب‌ها او دزدیده شده است، علیه عوامل این فیلم شكایت كرد.
 
به نقل از خبرگزاری رویترز، نویسنده‌ای ایتالیایی روز گذشته با این ادعا كه فیلمنامه فیلم موفق «پرونده عجیبب نجامین باتن» براساس یكی از آثار او در سال 1994نوشته شده است، علیه عوامل این فیلم اقامه دعوی كرد.
به گفته یكی از كاركنان دادگاه رم، به نظر می‌رسد كه این داستان 15 سال پیش از این تحت عنوان «بازگشت آرتور به دوران معصومیت» نوشته شده است، این كتاب در سال 1994 برای ناشران آمریكایی فرستاده شد ولی هرگز چاپ نشد.
وكیل مدافع این نویسنده ایتالیایی كه «آدریانا پیچینی» نام دارد، گفت: این پرونده هم‌اكنون در یكی از دادگاه‌های رم در دست بررسی است و مقامات دادگاه اعلام كرده‌اند كه نتیجه پرونده را به زمانی موكول كرده‌اند كه هم فیلم «بنجامین باتن» را دیده باشند و هم كتاب خانم «پیچینی» را خوانده باشند. 
فیلم «پرونده عجیب بنجامین باتن» با بازی «براد پیت» و به كارگردانی «دیوید فینچر»، در رقابت‌های امسال اسكار در 13 بخش نامزد شده است.
این فیلم داستان نوزادی است كه در پیری متولد می‌شود و هر چه سن او بالاتر می‌رود جوان‌تر می‌شود تا آن كه سرانجام، در حالی كه نوزاد چند ماهه‌ای بیش نیست، می‌میرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com