فیلم «بی‌نفس» به كارگردانی «یانك ایك جون»، نیز داستان گانگستری است كه كه اسیر عشق یك دختر دبیرستانی می‌شود و...
 
    فیلم ایرانی «خونسرد باش و تا هفت بشمار» به كارگردانی «رامتین لوافی‌پور» به همراه دو فیلم از كره جنوبی و تركیه، شب گذشته، برنده جوایز برتر جشنواره سینمایی روتردام شدند.
  به نقل از سایت سینمایی ورایتی، فیلم ایرانی «خونسرد باش و تا هفت بشمار» و فیلم‌های «بی‌نفس» و «تسبیح» از كشورهای كره جنوبی و تركیه، شب گذشته طی مراسمی در جشنواره فیلم روتردام، هلند، جوایز 19 هزار دلاری ببر VPRO این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.
فیلم «خونسرد باش» به كارگردانی «رامتین لوافی‌پور»، درباره قاچاق كالا در جزایر جنوبی ایران است.
فیلم «بی‌نفس» به كارگردانی «یانك ایك جون»، نیز داستان گانگستری است كه كه اسیر عشق یك دختر دبیرستانی می‌شود و «تسبیح اشتباهی» به كارگردانی «ماهوت فاضل» داستان عشق میان یك پرستار كاتولیك و موذن مسلمان است.
به گزارش ورایتی، جایزه 13 هزار دلاری سینمای هنری فرانسه جشنواره امسال نیز به فیلم «او را» به كارگردانی «لنس ویلر» اهداء شد.
همچنین جایزه هیات داوران در بخش تجلیل از سینمای آسیا نیز به فیلم چینی «سرزمین» ساخته «هی جیا» رسید و در این بخش از فیلم تایلندی «آرمان شهر كشاورزی» به كارگردانی «یوروفونگ راكساساد» نیز قدردانی ویژه شد.
بنا براین گزارش، انجمن بین‌المللی منتقدان نیز جایزه فیپرشی جشنواره امسال را به فیلم اندونزیایی «خوك نابینا می‌خواهد پرواز كند» رسید.
جایزه فیلم برگزیده مخاطبان نیز امروز بعد از ظهر اعلام خواهد شد.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام 2بهمن افتتاح شده و 13 بهمن نیز به كار خود پایان خواهد داد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com