فیلم تریلر «ربوده ‌شده» با نقش‌آفرینی لیام نیسن در هفته اول اکران در بازار آمریکای شمالی در 3183 سینما 24.6 میلیون دلار به دست آورد و پرفروشترین فیلم هفته شد...
 

به گزارش مهر، فیلم حادثه‌ای «ربوده ‌شده» درباره یک جاسوس سابق سازمان سیا با بازی «نیسن» است که وقتی قاچاقچیان انسان در پاریس دختر 17 ساله او را می‌ربایند، برای نجات وی به توانایی‌های خود تکیه می‌کند.

این فیلم را «پی‌یر مورل» کارگردانی کرده و «لوک بسون» فیلمساز فرانسوی یکی از فیلمنامه‌نویسان آن است. مگی گریس و فامکه یانسن دیگر بازیگران «ربوده‌ شده» هستند.

فیلم کمدی «پل بلارت: پلیس مرکز خرید» با بازی «کوین جونز» به نقش مامور دست و پا چلفتی یک مرکز خرید که دو هفته صدر جدول بازار آمریکا را در اختیار داشت ، این هفته تنها 35 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 14 میلیون دلار فیلم دوم شد. مجموع فروش این پروژه 26 میلیون دلاری 83.4 میلیون دلار شده است.

رده سوم جدول از آن فیلم ترسناک «ناخوانده» به کارگردانی «چارلز گارد» و «تامس گارد» شد که در اولین هفته نمایش در آمریکا در 2344 سینما 10.5 میلیون دلار فروخت.«امیلی براونینگ» ، «آریل کبل» و «الیزابت بنکس» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

«ناخوانده» بازسازی یک فیلم کره‌ای تولید سال 2003 و داستان دختری است که پس از مرگ مادرش و مدتی بستری بودن در بیمارستان به خانه بازمی‌گردد تا با خواهرش و پدرش زندگی کند که با ریچل پرستار سابق مادرش نامزد کرده است.

آنا در اولین شب ورود خود به خانه روح مادرش را می‌بیند که به او می‌گوید زن جدید زندگی پدر او کسی نیست که وانمود می‌کند و... کمدی خانوادگی «هتل سگ‌ها» به کارگردانی «تور فرویدنتال» در هفته سوم نمایش 32 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 8.7 میلیون دلار فروش در 3160 سینما فیلم چهارم شد.

مجموع فروش این فیلم 48.3 میلیون دلار شده است. «گران تورینو» به کارگردانی و با بازی کلینت ایستوود نیز در 3015 سینما 8.6 میلیون دلار فروخت و به رده پنجم رفت. مجموع فروش فیلم 33 میلیون دلاری ایستوود در هشت هفته 110.5 میلیون دلار شده است.

«میلیونر زاغه‌نشین» دنی بویل که یکی از موفق‌ترین فیلم‌های فصل جوایز امسال است، با 7.7 میلیون دلار فروش در 1633 سینما فیلم ششم هفته شد و مجموع فروش خود را به 67.2 میلیون دلار رساند. این فیلم با بودجه‌ای در حد 15 میلیون دلار ساخته شده است.

«دنیای زیرین: ظهور لایکن‌ها» به کارگردانی پاتریک تاتوپولوس در دومین هفته نمایش 65 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 7.2 میلیون دلار فروش در 2942 سینما ضمن اینکه فیلم هفتم شد 32.8 میلیون دلاری شد.

کمدی رومانتیک «تازه‌ وارد» با بازی رنی زلوگر و هری کانیک جونیر و سومین فیلمی که از این هفته در سینماهای آمریکا اکران شده، در 1941 سینما تقریبا 6.7 میلیون دلار فروخت و در رده هشتم قرار گرفت.

این فیلم را جوناس المر کارگردانی کرده و داستان درباره یک زن مشاور در میامی است که برای پروژه جدید خود به شهری کوچک در مینه‌سوتا می‌رود و با وجود تمام سختی‌ها با مردم شهر گرم می‌گیرد، هرچند سختی‌های کار او را وادار به تجدید نظر درباره اهداف شخصی و حرفه‌ای‌اش می‌کند.

فیلم ترسناک «والنتین خونین من سه بعدی» ساخته پاتریک لوسیه با 4.3 میلیون دلار فروش در 1406 سینما و فیلم ماجرایی فانتزی «قلب ‌جوهری» به کارگردانی ایان سافتلی با 3.7 میلیون دلار فیلم‌های نهم و دهم هفته شدند. مجموع فروش این دو فیلم به ترتیب 44.6 و 12.7 میلیون دلار شده است.

مجموع فروش فیلم‌ها در آمریکا در ماه ژانویه با 20 درصد افزایش به نسبت موعد مشابه سال قبل به 1.03 میلیارد دلار رسید و تعداد تماشاگران نیز 16 درصد بیشتر شد.

 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 www.seemorgh.com/culture