فیلم، داستان یک عروسی را به تصویر می‌کشد که با حمله ناگهانی نیروهای آمریکایی روبه‌رو می‌شود و دلیل آن شلیک تیر هوایی بنا به رسم شادمانی مردم کرد در عروسی است. وقوع این اتفاق منجر به...
  
فیلم‌های سینمایی «به نام پادشاه»، «دره گرگ‌ها» و «افراد مسلح» در ایام نوروز 88 از شبکه‌های مختلف تلویزیون روی آنتن می‌رود.
فیلم «به نام پادشاه» با نام اصلی «به نام پادشاه: داستانی از محاصره سیاهچال» به کارگردانی اووه بول و بازی جیسن استیتم، ران پرلمن و ری لیوتا ساخته شد. استیتم نقش مردی را بازی می‌کند که می‌خواهد همسر ربوده‌شده خود را نجات بدهد و انتقام پسرش را بگیرد. لیلی سوبیسکی دیگر بازیگر فیلم است که بر مبنای فیلمنامه داگ تیلور ساخته شد.فروش جهانی فیلم 127 دقیقه‌ای «به نام پادشاه» تنها 12‌میلیون دلار شد.
 
 فیلم بر مبنای بازی‌های رایانه‌ای «محاصره سیاهچال» ساخته شده است. بول فیلمساز 43 آلمانی بیشتر برای اقتباس سینمایی از بازی‌های رایانه‌ای «خانه مردگان»، «تنها در تاریکی» و ... شهرت دارد. «به نام پادشاه» امسال در پنج رشته از جمله بدترین فیلم و کارگردانی نامزد دریافت جوایز تمشک طلایی است.فیلم سینمایی «دره گرگ‌ها» با نام اصلی «دره گرگ‌ها: عراق» محصول سال 2005 ترکیه به مدت 122 دقیقه است. کارگردانی آن را سردار آکار به عهده دارد.
 
فیلم، داستان یک عروسی را به تصویر می‌کشد که با حمله ناگهانی نیروهای آمریکایی روبه‌رو می‌شود و دلیل آن شلیک تیر هوایی بنا به رسم شادمانی مردم کرد در عروسی است. وقوع این اتفاق منجر به حمله مردم به صورت مسلح علیه نیروهای آمریکایی می‌شود.
 
فیلم سینمایی «افراد مسلح» ساخته کرک وونگ فیلمساز مطرح موج نو سینمای هنگ‌کنگ در سال 1988 است که با همکاری تسویی‌هارک تولید شد. داستان این فیلم حادثه‌ای در شانگهای پرآشوب سال‌های 1930 روی می‌دهد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com