وی در قسمتی از این مقاله كه در «نوول ابزرواتور» منتشر شده، می‌نویسد: «شانس این را داشتم كه گنجینه‌ای از آثار هنری به من به ارث برسد. اجداد من ابتدا...


 نوه بنیان‌گذار «گالیمار» كه معروف‌ترین و معتبرترین انتشارات فرانسه است، اسرار زندگی حرفه‌ای این انتشارات را برملا كرد.
 «آنتوان گالیمار» نوه «گاستون گالیمار» مؤسس انتشارات «گالیمار» فرانسه كه هم‌اكنون خود مدیریت آن را بر عهده دارد، با انتشار مقاله‌ای به گذشته زندگی خاندان خود اشاره كرده است.
وی در قسمتی از این مقاله كه در «نوول ابزرواتور» منتشر شده، می‌نویسد: «شانس این را داشتم كه گنجینه‌ای از آثار هنری به من به ارث برسد. اجداد من ابتدا به نقاشی و تابلوهای هنری علاقه داشتند و حتی پدر پدربزرگم یكی از مجموعه‌داران معروف نقاشی در فرانسه بود.»
«آنتوان گالیمار» همچنین به این نكته اشاره می‌كند كه جدش سپس نشریه‌ای در حوزه نقاشی منتشر كرد و با این كار وارد حوزه نشر فرانسه شد.
اما در میان اجداد «آنتوان گالیمار»، پدربزرگش «گاستون گالیمار» بود كه علاقه ادبی داشت و به حوزه ادبیات و همچنین نشر كتب ادبی روی آورد.
«گاستون گالیمار» با گذشت چندی از شروع كار خود با موفقیت زیادی روبه‌رو شد و آثار بزرگان ادبیات فرانسه از جمله «مارسل پروست» را منتشر كرد.
در سال‌های 1930 «برنار گرسه» نیز انتشاراتی دیگری به نام «گرسه» را تاسیس كرد و در آن سالیان به رقیب اصلی «گالیمار» تبدیل شده بود و نویسندگان زیادی را به خود جذب كرده بود.
«آنتوان گالیمار» همچنین اشاره می‌كند: «گاستون گالیمار در انتخاب كتاب‌های پیشنهادی كمیته‌ای از خود پدربزرگم، پدرم و برادرم را تشكیل داده بود.»
«آنتوان گالیمار» اشاره می‌كند كه هنگامی كه مدیریت انتشارات «گالیمار» به دست وی افتاد، این رویه را عوض كرد و برای انتخاب كتاب‌های پیشنهادی از كیمته تخصصی‌تری استفاده كرد.
وی همچنین در مقاله خود می‌نویسد: «ما در سال 2011 صدمین سال فعالیت خود را جشن می‌گیریم و نمایشگاهی از كتاب‌های منتشره خود از شروع فعالیت گالیمار تا به امروز را ارائه خواهیم كرد.»
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com