يك‌دفعه اركستر آرام شد و با پيچيدن صدای سالار عقيلی و گروه كر آرامش پس از درگيری به مخاطب القا شد و...
 
وزیدن باد در تالار وحدت به صورت افكت همراه با به صدا در آمدن اولین نت‌ها توسط اركستر و آواز سالار عقیلی با شعری از فریدون مشیری آغازگر موومان اول سمفونی انقلاب بود.
این بخش كه عنوان طلوع فجر را داشت با حركت چوب‌های انتظامی و همراهی اركستر سمفونیك ادامه یافت.
با سكوت اركستر و با اشاره مجید انتظامی، سازهایی چون فاگوت، چنگ، ابوا و فلوت بخش عاشقانه‌ای كه انتظامی از آن یاد می‌كرد اجرا شد. با پیچیدن صدای پرواز كبوتر بخش حماسی موومان اول با همراهی گروه كر اجرا گردید كه به نوعی القاكننده روزهای شكل‌گیری انقلاب و حركت‌های اولیه بود كه با بانگ الله‌اكبر ادامه یافت.
اركستر نت‌های دوران بحران انقلاب را در حالی می‌نواخت كه از گوشه و كنار تالار صدای آمبولانس، تیراندازی و درگیری به صورت افكت به گوش می‌رسید.
به گزارش فارس، یك‌دفعه اركستر آرام شد و با پیچیدن صدای سالار عقیلی و گروه كر آرامش پس از درگیری به مخاطب القا شد و فضای پیروزی در بهمن 57، با رعد و برق و بارش باران و صدای رسا و گویای عقیلی بر فضا حاكم شد.
در این بخش، به منظور ارتباط بیشتر مخاطب با موسیقی انتظامی از یك فضای پاپ‌گونه استفاده كرده بود كه با صدای نیما مسیحا همراه گردید.
فصل بعدی این سمفونی با یك موسیقی كوبنده آغاز و سپس دمام‌نوازان از دو طرف تالار به میان مردم آمدند و به دنبال آن نیز دف‌نوازان در تمامی كناره‌های تالار قرار گرفتند و با رهبری مجید انتظامی شروع به نواختن كردند.
با قرار گرفتن عقیلی پشت میكروفن و اجرای اركستر و دف نوازان انتظامی دو طرف را برای اجرای این بخش با تمام وجود رهبری كرد. در میان شلوغی اركستر كه یكدفعه صدای ستارها طنین‌انداز شد و موسیقی پرهیاهو به موسیقی بسیار آرام و غمگین تبدیل شد كه در این حین نوازندگان دف دو طرف تالار را ترك كردند.
در واقع اركستر با اجرای دو موومان حجران آفتاب، تداوم نور و سازندگی وارد فصل آخر سمفونی به نام به سوی ایران 1404 شده بودند.
این بخش كه حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی را تداعی می‌كرد با صدای سالار عقیلی اجرا شد.
سمفونی بزرگ انقلاب با یاد شهیدان ایران، در حالی به اتمام رسید كه تشویق‌های پیاپی مردم باعث اجرای مجدد دو بخش دیگری از سمفونی شد.
عزت‌الله انتظامی و بابك رضایی از جمله میهمانان اجرای دیشب «سمفونی انقلاب» بودند.
اجرای سمفونی انقلاب ساخته مجید انتظامی تا فردا در تالار وحدت ادامه خواهد یافت.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com