ديروز در جريان يكی از نشست‌های رسانه‌ای، كارگران سالن با چسباندن سيم‌های موجود در قسمت‌های مختلف سالن، سروصدای زيادی را به وجود آوردند كه اين قضيه...
  
امسال تعداد زیاد سانس‌های نمایش فیلم در سینمای رسانه‌ها كه به زیادتر شدن تعداد نشست‌ها انجامیده، هم در چگونگی حضور منتقدان در این سینما تأثیر داشته و هم در نحوه شركت خبرنگاران و منتقدان در نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها كه تا ساعات پایانی شب ادامه می‌یابد.
به گزارش فارس، پوشش خبری در جلساتی در ساعت 11 شب برگزار می‌شود، تنها به چند خبرنگار كه وظیفه آنها پوشش‌دهی تمام اخبار جشنواره است، خلاصه می‌شود ضمن این كه خبرنگاران با كم‌ترین رمق خود در نشست‌ها حاضر شوند و حتی شدت خواب در چهره اداره‌كنندگان جلسات نیمه شب، خود را نشان می‌دهد.
دیشب در جلسه نقد و بررسی فیلم «پوسته» ساخته «مصطفی آل‌احمد»، وی با یك آمادگی كامل در نشست حاضر شد و مشخص بود روند نشست‌های اخیر فیلمسازان و منتقدان بر روی او تاثیر گذاشته است به طوری كه با هدف جبهه‌گیری برابر برخی سؤالات، در نشست حاضر شد و تلاش‌های «جلیل اكبری صحت» مجری جلسه نیز برای تعدیل پاسخ‌های او كاملا بی‌نتیجه ماند.
همین مساله باعث شد تا بین «آل‌احمد» و یكی از خبرنگاران حاضر در نشست نیز جنگ لفظی درگیرد. «آل‌احمد» حاضر نشد در صحبت‌های خود از كلمات فارسی استفاده كند و استفاده او از كلمات خارجی، باعث شد تا جو سالن مقداری به هم بریزد.
در این نشست «آل‌احمد» حتی كوچك‌ترین انتقاد نسبت به فیلم خود را جایز ندانست و در حالی كه مدام اظهار می‌داشت كه خبرنگاران ایراد اساسی را گوشزد كنند، در پاسخ به پرسشی درباره «كادربندی غلط سكانس ایستگاه قطار»، گفت: «فیلم من از این لحاظ پر از اشكالات ریز و درشت است».
در جلسه نقد و بررسی «شكار روباه» همه خواب بودند. «مجید جوانمرد» و اعضای گروه فیلم «شكار روباه» در حالی برگزار شد كه جمعیت حاضر در سالن نسبت به فیلم قلبی هم كم‌تر شده بودند.
نكته جالب، تأثیرپذیری یكی از بازیگران فیلم «شكار روباره» از نام فیلم بود به طوری كه با انداختن یك پوست روباه در دور گردن خود در این نشست حاضر شده بود!
دیروز در جریان یكی از نشست‌های رسانه‌ای، كارگران سالن با چسباندن سیم‌های موجود در قسمت‌های مختلف سالن، سروصدای زیادی را به وجود آوردند كه این قضیه اعتراض همه را به دنبال داشت.
با تمهید جالب دست‌اندركاران اجرایی جشنواره، در سالن انتظار طبقه دوم سینمای رسانه‌ها، با استقرار دستگاه‌های ال‌سی‌دی، جلسات نقد و بررسی سالن شماره 3 برای غایبان در داخل سالن نشست، پخش می‌شود.
دیروز حضور «بابك حمیدیان» در سینمای رسانه‌ها، كه برای انجام كاری بیرون رفته بود و در بازگشت با ممانعت مسئول سالن روبه‌رو شد، نزدیك بود جنجالی شود. او وقتی دید نمی‌تواند به هیچ طریقی وارد سالن شود، با صدای بلند گفت: «ما در سرما و گرما كار می‌كنیم و وقتی نشست فیلم‌مان هست نمی‌گذراند داخل سالن شویم و...». بعد از این كه مأمور ورودی سالن كوتاه آمد، «حمیدیان» از این كه صدای خود را بلند كرده تا حقش را بگیرد از همه عذرخواهی كرد.
امروز فیلم متفاوت «شبانه روز»، در ادامه یكی دو فیلم متفاوت دیگر، با استقبال نسبی روزنامه‌نگاران و برخی منتقدان روبه رو شد.
نكته جالب صحبت نكردن برخی از عوامل سازنده در این نشست بود. در شرایطی كه به جز بازیگران، همه عوامل كار نیز در نشست حضور داشتند، مهتاب كرامتی، خاطره اسدی و سودابه خسروی گریمور كار حتی یك كلمه هم سخن نگفتند و «حامد بهداد» در تك جمله خود گفت «بازی در نقش پیرمرد برایش سخت نبود». در نشست‌های دیگر نیز از این دست اتفاقات رخ داده است.
امروز اعلام شد نشست فیلم «كودك و فرشته» به دلیل نبود عوامل برپا نشد.
از سینماهای مردمی جشنواره،‌این خبر به گوش می‌رسد كه فیلم‌های مورد پسند مردم، امسال با فیلم‌های محبوب منتقدان تفاوت‌های زیادی دارند. تفاوت‌هایی كه با اعلام نتایج مشخص خواهند شد.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com