باستان‌شناسان ايتاليايی كه موفق به كشف مقبره‌ی اين كودك و موميايی غيرعادی آن شده‌اند، به‌دنبال كشف دليل مرگ او با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن، بويژه...
 
 مومیایی عجیب یك كودك چندهزار ساله همراه برخی آثار، در مقبره‌ای در مصر كشف شدند.

در مقبره‌ای تاریخی در كشور مصر، مومیایی كودكی كشف شد كه به شیوه‌ای خاص مومیایی شده است و اشیای عجیبی نیز همراه آن دفن شده‌اند.

در كنار این مومیایی، اشیای تاریخی منحصربه‌فردی به‌چشم می‌خورند كه یكی از آن‌ها یك تكه سنگ سبز است كه احتمالا به یك جادوگر تعلق داشته و برای حفاظت از كودك مومیایی‌شده در جهان دیگر، همراه او دفن شده است.

براساس بررسی‌های باستان‌شناسان، این كودك در زمان مرگ بین 15 تا 18 ماه سن داشته و حدود 4700 سال پیش مرده است.

باستان‌شناسان ایتالیایی كه موفق به كشف مقبره‌ی این كودك و مومیایی غیرعادی آن شده‌اند، به‌دنبال كشف دلیل مرگ او با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن، بویژه فن‌آوری اشعه‌ی ایكس هستند.

در میان مصریان باستان، رنگ سبز اهمیت و قداست زیادی داشته است،. سبز، رنگ گیاهان و رنگ طبیعت بوده و به همین دلیل در نسخه‌های خطی مصر باستان، بویژه نسخه‌ی خطی كتاب «مرگ» از آن به‌عنوان رنگی مقدس نام برده شده و برای رنگ‌آمیزی مقبره‌های تاریخی نیز بارها از آن استفاده شده است، زیرا مصریان باستان رنگ سبز را رنگ پیروزی و حیات می‌دانستند.

كاوش در محوطه‌ی تاریخی محل كشف مومیایی كودك چند ماهه، برای كشف مومیایی‌های دیگر توسط باستان‌شناسان ایتالیایی ادامه دارد. آن‌ها امیدوارند، در روزهای آینده به یافته‌های‌ جدیدی در زمینه‌ی شیوه‌های دفن مصریان باستان دست یابند.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir