اين فيلم را با عجله به جشنواره فجر رسانديم و بسياری از نكات از لحاظ بصری در آن درست نيست خوشبختانه فيلم ديجيتال است و...
  
نشست فیلم 11 دقیقه و 30 ثانیه پس از نمایش این فیلم در سینمای رسانه‌های جمعی با حضور عوامل آن و با اجرای محمدرسول صادقی برگزار شد.
بهروز افخمی كارگردان این فیلم در ابتدای این جلسه در پاسخ به سوالی در مورد عدم حضور فیلم فرزند صبح در جشنواره گفت: بخشی از مراحل فنی فیلم و مراحل لابراتواری آن باقی مانده مخصوصا این بخش كه فیلم باید به صورت سوپر 35 در خارج از كشور چاپ شود و این بخش‌ها هزینه‌هایی دارد كه هنوز پرداخت نشده كه پس از پرداخت این هزینه‌ها سایر كارهای پس از تولید را انجام می‌دهیم.
وی افزود: خوشحالم كه فیلم 11 دقیقه و 30 ثانیه به نمایش مطبوعاتی خود رسید چون به ما نگفته بودند اولین نمایش فیلم كی است اما فكر می‌كردیم دوشنبه است اما پس از خواندن برنامه جشنواره متوجه شدیم شنبه است به همین خاطر با عجله فیلم را آماده كردیم و میكس این فیلم هم ایراد دارد.
افخمی ادامه داد: فیلم 11 دقیقه و 30 ثانیه تله‌ فیلمی بود كه طرحش شهریورماه به سیمافیلم رفت و فیلمبرداری آن 45 روز در مهر و آبان به طول انجامید. می‌خواستم سیف‌الله داد این فیلم را تنظیم كند كه به علت بیماری او خودم این كار را كردم و دیر هم از وجود بخش ویدیویی آگاه شدم و فیلم با عجله حاضر شد.
وی در ادامه تصریح كرد: خوشحالم این فیلم در بخش خارج از مسابقه و در میان آثار فیلمسازان جوان به نمایش در می‌آید. چون حتما در بین فیلم‌های آنها آثاری بهتر از ساخته من نیز هست.
افخمی در مورد اینكه ایده اصلی این فیلم از كجا به ذهنمان رسیده گفت: سهیلی منصوی كه یكی از فیلمبرداران زمان جنگ است از من خواست تا در برنامه‌ای با فیلمبرداران جنگ مصاحبه‌هایی داشته باشم و محمد داودی این خاطره را برای من تعریف كرد كه در همان بار اول متوجه جذابیت آن شدم و دیدم عناصر روایی خوبی درآمد. من نیز به سینمای داستان‌گو علاقه‌مندم و این فیلم را فیلم داستانی خوبی برای تلویزیون دیدم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تابلوها و نشانه‌های زندگی مدرن شهری كه در فیلمش دیده می‌شود گفت: این فیلم را با عجله به جشنواره فجر رساندیم و بسیاری از نكات از لحاظ بصری در آن درست نیست خوشبختانه فیلم دیجیتال است و حذف كردن تابلو و سایر نشانه‌ها در آن كاری ندارد و با هزینه كمی می‌توان این مشكل را حذف كرد.
وی همچنین در مورد گریم عبدالرضا اكبری به نقش حضرت امام (ره) گفت: گریم این فیلم با فرزند صبح فرق دارد در آنجا امام در 63 سالگی به نمایش در می‌آید كه تصویر متحركی از این مقطع زندگی ایشان وجود ندارد و گریم آن آسان بود اما در این فیلم ما با گریم سخت‌تری رو به رو بودیم و به همین خاطر هم امكان شناسایی و مقایسه مستقیم از رو به رو برای بیننده وجود ندارد و چون داستان بیشتر حول پیام امام است تا خود ایشان تصاویری كه ایشان را در فیلم واضح نشان دهد وجود ندارد.
افخمی در پاسخ به این سوال كه آیا می‌شود زمان فیلم را طولانی‌تر كرد گفت: قطعا نمی‌شود این كار را كرد به خاطر اینكه جذابیت این داستان در این است كه به مختصر‌ترین شكل ممكن روایت شود. البته مقدمه‌ای كه در فیلم در مورد وقایع داستان می‌بینید ممكن است كوتاه‌تر شود ولی این مقدمه لازم است چون بسیاری از افراد زیر 30 سال از وقایع تاریخی 30 سال پیش خبر درستی ندارند. باید از این وقایع باخبر شوند تا فضای پرسوءتفاهم روز بمباران فرودگاه مهرآباد به خوبی فهمیده شود.
ماكان عقیلی بازیگر خردسال ایفاگر نقش سید‌حسن خمینی در این نشست از بازی در این فیلم ابراز رضایت كرد و افخمی هم گفت: او یك پلی استیشن گرفت تا در فیلم بازی كند.
وقتی دوباره از افخمی در مورد ابتدای فیلم سوال شد وی گفت: من این بخش را چند روز پیش ساختم و خودم هم آن را مونتاژ نكردم. شاید بتوان آن را چند دقیقه فشرده‌تر كرد. اما قطعا باید این بخش در فیلم باشد.
وی همچنین در مورد موسیقی فیلم گفت: فیلم با نمای فیلم هری كثیف آغاز می‌شود و نماهایی از این فیلم را نشان می‌دهد كه می‌خواهند آن را برای نمایش از تلویزیون آماده كنند.
موسیقی این فیلم كه هنوز مدرن است متعلق به بیش از 30 سال قبل است من نیز تصمیم گرفتم موسیقی را با همین حال و هوا ادامه دهم.
كوروش قره‌خانلو آهنگساز فیلم نیز در این مورد گفت: این فیلم را با الهام از تم های جذب و بوس كار كردم و بسیار خوشحالم كه با بهروز افخمی همكاری داشتم.
علی شیرمحمدی طراح صحنه و لباس نیز كار خود را كاری سخت و در عین حال جذاب ارزیابی كرد و كار كردن در كنار افخمی را افتخار دانست.
محمد یاشار افخمی بازیگر این فیلم نیز بهروز افخمی كارگردان را از بهروز افخمی پدر جذاب‌تر دانست و گفت: او به من كمك زیادی كرد تا بدانم سر صحنه چه چیزی را باید انتقال دهم. افخمی در مورد بازسازی تصاویر وقایعی كه در سازمان صدا و سیما می‌گذرد گفت: ما این تصاویر را در روزهای پنجشنبه و جمع كه سازمان تعطیل است فیلمبرداری كرده‌ایم و به همین خاطر مشكلی برای كارمان پیش نیامد.
حسنعلی اسدی فیلمبردار این فیلم نیز كار با افخمی را سخت اما جذاب دانست و گفت: افخمی بسیار خوب دوربین را می‌شناسد چون خودش تكنیك فیلمبرداری را بسیار عالی بلد است و به همین خاطر كار كردن با او سخت است.
افخمی نیز در پایان این جلسه گفت: امیدوارم از این فیلم خوشتان آمده باشد و با آن سرگرم شده باشیم.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com