رمان «سكوت» داستان يك كشيش مسيحی جوان و بسيار ايده‌آل‌گرای پرتغالی است كه...
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مارتین اسكورسیزی»، در پروژه بعدی خود، با اقتباس از رمان «سكوت» نوشته «شوساكو ایندو» منتشر شده در سال 1966 میلادی در نظر دارد تا قتل عام و سركوب مسیحیان در ژاپن قرن هفدهم میلادی را به تصویر بكشد.
رمان «سكوت» داستان یك كشیش مسیحی جوان و بسیار ایده‌آل‌گرای پرتغالی است كه كه در سواحل ناكازاكی در جنوب ژاپن ساكن می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دانته فرتی» كارگردان هنری برنده اسكار یكی از نزدیكان اسكورسیزی، به همراه «ای.بنت والش» تهیه‌كننده، چند روز پیش برای مراحل پیش تولید این فیلم به ژاپن سفر كرده و از موزه تاریخی فرهنگی ناكازاكی دیدن كردند.
«كوشیرو نیشیجیما»، سخنگوی موزه گفت: آنها قصد ساخت یك فیلم را دارند و به همین خاطر نیز در حال تحقیق درباره تاریخچه مسیحیان ژاپن هستند.
مطبوعات ژاپنی نیز طی چند روز گذشته با انعكاس این خبر از احتمال بازی «دانیل دی لوئیس»، «گائل گارسیا برنال» و «بنیسیو دل‌تورو» در این فیلم خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسكورسیزی، قصد دارد تا اواخر سال جاری فیلمبرداری این فیلم را در نیوزیلند آغاز كند و انتظار می‌رود كه این فیلم در سال 2010 میلادی آماده نمایش شود.
بنا بر این گزارش، این نخستین باری است كه یك اثر سینمایی مهم توسط یك كارگردان خارجی در رابطه با چنین موضوعی كه در تاریخ ژاپن چندان مشهور نیست، ساخته می‌شود.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com