تصور ما اين بود که ترانه‌ها به طور کامل در مراسم اجرا می‌شود، اما...
  

آهنگساز و خواننده سرشناس بریتانیایی در این باره در وبسایت خود نوشت: تصور ما این بود که ترانه‌ها به طور کامل در مراسم اجرا می‌شود، اما تهیه‌کنندگان اسکار برای خسته نشدن تماشاگران تصمیم گرفته‌اند ترانه‌ها را جرح و تعدیل کنند، به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام روی صحنه ظاهر نشوم.

«گابریل» 59 ساله افزود: به نظرم کمی ناگوار است، چرا که ترانه‌‌نویسان با وجود نقش کوچک خود در کل روند ساخت یک فیلم همچنان سخت کار می‌کنند و تصور می‌کنم باید در مراسم جایگاه شایسته خود را داشته باشند. من یک پیرمردم و اعتراضی کوچک برایم ضرر ندارد، اما فکر می‌کنم این کار برای هنرمندان دیگر به این آسانی نباشد.

«گابریل» و «تامس نیوتن» برای ترانه «روی زمین» از فیلم «وال ـ ای» نامزد اسکار هستند که موسیقی آن را با همکاری یکدیگر نوشته‌‌اند و شعر این ترانه از خود گابریل است. «گابریل» در حوزه سینما بیشتر برای موسیقی فیلم «آخرین وسوسه مسیح» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی شهرت دارد. «بردی» آلن پارکر و «حصار ضدخرگوش» فیلیپ نویس از دیگر فیلم‌های او در مقام آهنگساز است.

«Jai Ho و O Saya» هر دو از فیلم تحسین ‌شده «میلیونر زاغه‌نشین» دیگر نامزدهای بخش اسکار بهترین ترانه هستند. نامزدهای این بخش برای اجرای ترانه خود در مراسم تنها 65 ثانیه فرصت دارند.

مراسم اعطای جوایز هشتاد و یکمین دوره اسکار روز 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir