"کوچه عاشقی" حکایت سیاووش مظلومی است که به دست مردمانش به شهادت می رسد تا...
 
نصراله قادری، کارگردان نمایش "کوچه عاشقی" به مناسبت نزدیک شدن زمان اجرای عمومی این نمایش، یادداشتی را در این زمینه نوشته که به شرح زیراست:
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم!
"کوچه عاشقی" حکایت سیاووش مظلومی است که به دست مردمانش به شهادت می رسد؛ به شهادت می رسد تا ایرج اش را بیابد و امید بماند. "امید" و "عدالت " از تم های اصلی آدمی اند. امید به اینکه فردا حتما بهتر از دیروز و امروز خواهد بود. امید به اینکه "موعود" خواهد آمد و "عدالت " را برقرار خواهد ساخت.
وقتی "کوچه عاشقی"شد که مهتاب سرخ در آسمان می درخشید. همیشه از آن مهربان ترین یار که در تنهایی ها و بی کسی ها به فریادم می رسد، شرمنده می شوم. شرمنده اینکه او هرگز مرا از یاد نمی برد. همیشه همراهی ام می کند و همیشه مهربان است و هرگز از من به خشم نمی آید. و مکر او از هر مکری برتر است! اویی که خالق من و ماه و مهتاب و عاشقی بوده است. اویی که همیشه هست و خواهد بود. و راز شب چه بزرگ و عظیم است، اگر آدمی آن را دریابد. "کوچه عاشقی" عاشقی است. همین و بس!
بنا به اعلام روابط عمومی گروه تئاتر پرگار، نمایش "کوچه عاشقی" از هفته اول اسفندماه جاری در سالن سنگلج به روی صحنه می رود. این نمایش، تمی کمدی دارد و نزدیک به ۴۰ بازیگر در آن به ایفای نقش می پردازند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftab.ir