در خلاصه داستان این فیلم كوتاه آمده است: پیرمردی تنها در خانه خود 7 دقیقه پایانی سال را با خیالات سپری می‌كند. پیرمرد در رویای خود 7 زن جوان را كه هركدام...
  
فیلم كوتاه داستانی «هفتان» به كارگردانی علی‌ عطار با موضوع هفت سین و با حضور 7 بازیگر جوان در 7 شهر ایران تصویربرداری شد.
 «هفتان» با مدت زمان 7 دقیقه، با موضوع عدد هفت سین با حضور 7 بازیگر جوان در 7 شهر ایران از ابتدای دی ماه به مدت 7 جلسه به شكل پراكنده تصویربرداری شد و پس از انجام تدوین در استودیو تابا فیلم در حال حاضر در مرحله صداگذاری و ساخت تیتراژ است. 
در این فیلم كوتاه بیتا سحرخیز، خاطره اسدی، گلاره عباسی، سروناز مستوفی، ستاره پسیانی، فرمیست فاریا، آزاده ریاضی و هوشنگ حریرچیان ایفای نقش كرده‌اند.
تصویربرداری «هفتان» در كاشان، كردكوی، یزد، جیرفت، بندرتركمن، گمیشان و اصفهان انجام شده است.
در خلاصه داستان این فیلم كوتاه آمده است: پیرمردی تنها در خانه خود 7 دقیقه پایانی سال را با خیالات سپری می‌كند. پیرمرد در رویای خود 7 زن جوان را كه هركدام یك سین از سفره هفت سین را برای او به سوغات می‌آوردند، می‌بیند اما در واقعیت مرگ میهمان نوروزی خلوت اوست. 
علی عطار پیش از این ساخت مستند-داستانی «صورتك» را بازی خاطره اسدی و بهاره رهنما و همچنین فیلم داستانی «شاید هم هیچ وقت برگشتند» را با بازی امیرحسین صدیق و النازشاكردوست به پایان رسانده است.
وی به عنوان دستیار كارگردان با مرضیه برومند، همایون اسعدیان، مسعود نوابی، مسعود آب پرور و بابك جولی همكاری داشته است.
عوامل فیلم «هفتان» عبارتند از:
نویسنده و كارگردان: علی عطار، مدیرتصویربرداری: گلاره كیازند، دستیار كارگردان: بیتا سحرخیز، تدوین: عادل یراقی، صداگذاری: ساسان نخعی، صدابردار: داریوش صادق‌پور، طراح صحنه و لباس: فرمیسك فاریا، نویسنده متن رادیویی: پروانه عبداللهی، صداپیشگان: احسان كرمی و لیلا جعفرپور، عكس: سروناز مستوفی، علی خورشیدی ، مدیرتولید: محمود مظاهریون، سرمایه گذار: نیما نجفی، تهیه‌كننده: علی عطار، بازیگران: بیتا سحرخیز، خاطره اسدی، گلاره عباسی، سروناز مستوفی، ستاره پسیانی، فرمیست فاریا، آزاده ریاضی و هوشنگ حریرچیان.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com