..باذل در ادامه تصریح كرد: اولین مسئله عنوان شده از سوی آقای صدرعاملی این است كه بهرام رادان نگذاشته كسی تغییری...
  
سخنگو و مدیر برنامه‌های بهرام رادان می‌گوید: بهرام رادان در جلسه مطبوعاتی فیلم «بی پولی» تصریح كرد كه نظر داوران و سلیقه آنها را پذیرفته ولی با این وجود آقای رسول صدرعاملی متأسفانه در مصاحبه‌های مختلف دست به تخریب «بهرام رادان» زد كه این رفتار دور از شأن حرفه‌ای است.
 
«علیرضا باذل» سخنگو و مدیر برنامه‌های بهرام رادان در گفت‌وگویی با فارس توضیحاتی در مورد بعضی از ادعاهای رسول صدرعاملی یكی از اعضای هیأت داوران جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر ارائه داد.
وی در ابتدا گفت: شركت در جشنواره فیلم فجر مثل هر جشنواره دیگری به این معناست كه باید قاعده این جشنواره را بپذیریم كه یكی از این قواعد نوع داوری و احترام گذاشتن به آرا و سلیقه هیأت داوران است. با اعلام كاندیداهای جوایز جشنواره فجر مشخص شد كه در این میان گویا تنها سلیقه مطرح نیست و به نظر می‌رسد خصومتی با بهرام رادان در این زمینه وجود دارد، چون تقریبا تمام عوامل و بازیگران آثاری كه او در آن شركت داشت كاندیدای دریافت جایزه شده بودند و تنها فیلم «تردید» در ده رشته كاندید بود كه سرانجام جایزه بهترین فیلم را هم گرفت. نمی‌دانم چگونه فیلمی می‌تواند بهترین فیلم باشد اما بازیگر اصلی آن حتی كاندیدای دریافت جایزه هم نباشد؟
وی افزود: البته بهرام رادان در جلسه مطبوعاتی فیلم «بی پولی» تصریح كرد كه نظر داوران و سلیقه آنها را پذیرفته و اعتراضی نیز به رأی داوران نكرد ولی با این وجود آقای رسول صدرعاملی متأسفانه در مصاحبه‌های مختلف دست به تخریب «بهرام رادان» زد. رفتاری كه دور از شأن حرفه‌ای است.
باذل در ادامه با اشاره به فیلم «بی پولی» گفت: متأسفانه عوامل مختلفی باعث بی‌مهری نسبت به فیلم «بی پولی» شد كه شاید اصلی‌ترین آنها، اختلاف بین گروه‌های مختلف تهیه‌كنندگان باشد. متأسفانه آقای صدرعاملی كه بهرام رادان چندی پیش بازی در فیلمی از او را به دلایلی رد كرده بود به دلایلی واهی پروژه تخریب ایشان را در این فیلم و فیلم‌های دیگر آغاز كرده. دلایلی كه به قدری عجیب است كه باید هیأت داوران محترم جشنواره 27 فجر مشخص كنند آیا این نظر جمعی است یا تنها یك نفر چنین دیدگاهی دارد.
باذل در ادامه تصریح كرد: اولین مسئله عنوان شده از سوی آقای صدرعاملی این است كه بهرام رادان نگذاشته كسی تغییری در چهره‌اش بدهد...! اولا در هیچ كجای دنیا چهره بازیگر ملاك سنجش بازی او محسوب نمی‌شود. ثانیا بهرام رادان در این سه فیلم با سه گریم متفاوت ظاهر شده و حتی در «بی پولی» باتوجه به شرایط داستان چند گریم را تجربه كرده است ضمن این كه بهرام رادان در پروسه كاری خود در هر فیلمی با گریم متناسب آن ظاهر شده كه خود فیلم‌ها این موضوع را شهادت می‌دهد. باید در نظر گرفت كه هر سه فیلم نیز در دوره زمانی یك ساله‌ای فیلمبرداری شده و چهره در عرض یك سال تغییر زیادی نمی‌كند. اما اگر حرف‌های آقای صدرعاملی را هم درست بدانیم، با این منطق می‌توان پرسید چرا یك بازیگر (كه البته سزاوار دریافت جایزه هم بود) كه چهره‌اش در فیلم‌هایش تغییری نكرده جایزه گرفته و این جایزه به حامد بهداد كه نقش پیرمرد را بازی كرده نرسیده! این حرف رسول صدرعاملی توهین به سه كارگردانی است كه بهرام رادان با آن كار كرده و اساسا به نظر می‌رسد این داور محترم سه فیلم بهرام رادان در جشنواره را اصلا ندیده است!
وی در پایان گفت: چگونه مردم «بی پولی» را بهترین فیلم جشنواره می‌دانند و به آن سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی تعلق می‌گیرد اما از نظر داور جشنواره فیلم فجر، فیلمی بی‌ارزش است؟
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com