شركت‌كنندگان می‌توانند حداكثر در 3 رشته شركت و در هر رشته...
 

به نقل از روابط عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، این جشنواره با توجه به اهمیت نقش نقد و نوشتار در ارتقای سینمای ایران در تمامی سطوح، توسط انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برگزار می‌شود.
تجلیل و تقدیر از منتقدان و نویسندگان برتر سینمایی، شناخت استعدادهای نو و ارج نهادن به نقد و نوشتار صادق، منصف و شریف كه هدفی جز كمك به بهبود شرایط و ارتقای كیفیت سینمای ایران ندارد، از اهداف برپایی جشنواره مطبوعات سینمایی به شمار می‌رود.
این جشنواره در قالب 8 رشته در بخش اصلی، سه رشته در بخش ویژه و چهار رشته در بخش جنبی برگزار می‌شود و آثار منتشره در سه سال اخیر می‌توانند در این رویداد شركت كنند.
داوری آثار را پیشكسوتان و خبرگان عرضه نقد و نوشتار سینمایی و استادان روزنامه‌نگاری و كارشناسان رسانه بر عهده خواهند داشت.
بخش اصلی جشنواره مطبوعات سینمایی شامل: «نقد»، «گفت‌وگو»، «گزارش»، «خبر»، «ترجمه»، «مقاله»، «تخلیلی»، «سرمقاله و یادداشت» و «طنز و كاریكاتور» است.
بخش ویژه در قالب رشته‌های «بهترین آثار در حوزه سینمای ملی»، «بهترین‌های 30 سال نقد سینمایی» و «بهترین نشریات سینمایی 30 سال» است.
بخش جنبی جشنواره نیز رشته‌های: «بهترین نشریه دانشجویی داخلی و خارجی»، «بهترین وبلاگ‌های سینمایی»،«بهترین سایت‌های سینمایی» و «بهترین نقد، گزارش، یادداشت و گفت‌وگو در حوزه تلویزیون» را شامل می‌شود.
براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مطبوعات سینمایی، آثار ارسالی می‌توانند در حوزه سینمای حرفه‌ای و فیلم بلند، سینمای مسند و سینمای كوتاه باشد و آثار ارسالی باید در فاصله زمانی اولی فرودین ماه 84 تا 30 بهمن ماه 87 در یكی از نشریات رسمی كشور اعم از محلی و سراسری منتشر شده باشد.
شركت‌كنندگان می‌توانند حداكثر در 3 رشته شركت و در هر رشته حداكثر 3 اثر ارسال كنند (اعم از رشته‌های بخش اصلی جنبی یا ویژه - هر نفر می‌‌تواند حداكثر 9 اثر ارسال كند.)
همچنین اصل یا كپی آثار مورد قبول است و در صورت تشخیص شورای كارشناسی، این شورا می‌تواند از متقاضی بخواهد كپی اثر را به تایید و مهر رسمی روزنامه‌ و امضای مدیر مسئول یا سردبیر برساند.
آثار منتشره در خبرگزاری‌های رسمی در صورتی مجاز به شركت هستند كه به تائید بالاترین مقام خبرگزاری رسیده و ارسال شود.
در صورتی كه اثر بدون صاحب اثر یا با نام مستعار به چاپ رسیده باشد، نیازمند تائید مدیر مسئول یا سردبیر نشریه است. اصل یا كپی فرم شناسنامه اثر باید به هر یك از آثار ارسالی الصاق شود.
آثار متقاضی شركت در بخش‌های جنبی و ویژه نیز باید آثار خود را با ذكر نام بخش و رشته، روی فرم شناسنامه اثر ارسال كند.
همچنین سابقه عضویت در انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای ارسال اثر در بخش اصلی الزامی است. (در بخش‌های ویژه و جنبی محدودیت سابقه عضویت وجود ندارد).
فرم شركت در جشنواره مطبوعات سینمایی بیشتر در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، متقاضیان می‌توانند برای دریافت فرم و كسب اطلاعات بیشتر به دفتر انجمن منتقدان و نویسندگان مستقر در خانه سینما مراجعه كنند.
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره مطبوعات سینمایی مستقر در دفتر انجمن منتقدان سینمایی تا 25 اسفندماه سال جاری اعلام شده است.

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com