«كوچه عاشقی» حكایت سیاووش مظلومی است كه به دست مردمانش به شهادت می‌رسد؛ به شهادت می رسد تا ایرج اش را بیابد و...

 

نمایش «كوچه عاشقی» از هفته اول اسفندماه جاری در سالن سنگلج به روی صحنه می رود. این نمایش، تمی كمدی دارد و نزدیك به 40 بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
«كوچه عاشقی» حكایت خیابان ایرانشهر است كه در دل آن عمارت حاج ولی اله عدالت و تنها ورثه اش عادله خانم بنا شده است؛ هفت تنان به بهانه عاشق شدن بر عادله در پی تصاحب عمارت هستند. اما عادله دل در گرو عشق سیاوش سپرده و شرط گذاشته كه هركس توانست راز صندوقچه حاج ولی اله را بگشاید به وصلت او در می آید. به توطئه هفت تنان، سیاوش به قتل می رسد و عادله تنها می شود. اما...
عواملی كه در اجرای این نمایش حضور دارند عبارتند از: نویسنده و كارگردان: نصراله قادری، طراح لباس: بهیه خوشنویسان، طراح صحنه: فرشاد منظوفی نیا، آهنگساز: مهرداد نصرتی، طراح گریم: افسانه قلی زاده، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مصطفی محمودی، دستیاران كارگردان: اردلان منشی و محمد علی زمانی، مدیر صحنه و اجرا: سپیده قادری، منشی صحنه: ایده زال زر، عكاس: عماد دولتی. بازیگران: محبوبه بیات (دایه) رضا مختاری(حاج حلبی) عزیز نقدی(مسیو) جمشید صفری (شعبان خان) زری اماد (لاله سیا) عبدالرضا فرید زاده (صورتگر) بهرام تشكر (مهرداد جان) زهره پرتوی ( عادله) حسین شمس (لوطی اكبر) حامد منافی (عبدل چلغوز) علی فرجام فر (تجدد) وحید جباری (اشك) حسام منظور (سیاوش/ ایرج) مردم شهر: سپهر قادری، امیر حدادی، مازیار رفعتی، كمال كچوئیان، سام بحیرایی، آرش محمدی، كیاوش شهرابی فراهانی، احمدرضا آباد، علیرضا نظری، سید میثم حسینی، گلاره شعبانی، رها ویسمه، آزاده آریا كیا، سمانه حصاركی، هدا مندوی، سمانه سادات میر باقری، آدنیا احتشام.
نصرالله قادری، كارگردان نمایش «كوچه عاشقی» به مناسبت نزدیك شدن زمان اجرای عمومی این نمایش، یادداشتی را در این زمینه نوشته كه به شرح زیراست:
«كوچه عاشقی» حكایت سیاووش مظلومی است كه به دست مردمانش به شهادت می‌رسد؛ به شهادت می رسد تا ایرج اش را بیابد و امید بماند.
«امید» و «عدالت» از تم های اصلی آدمی اند. امید به اینكه فردا حتما بهتر از دیروز و امروز خواهد بود. امید به اینكه «موعود» خواهد آمد و «عدالت» را برقرار خواهد ساخت.
وقتی «كوچه عاشقی» شد كه مهتاب سرخ در آسمان می‌درخشید. همیشه از آن مهربان ترین یار كه در تنهایی ها و بی كسی ها به فریادم می رسد، شرمنده می شوم. شرمنده اینكه او هرگز مرا از یاد نمی برد. همیشه همراهی ام می كند و همیشه مهربان است و هرگز از من به خشم نمی آید. و مكر او از هر مكری برتر است! اویی كه خالق من و ماه و مهتاب و عاشقی بوده است. اویی كه همیشه هست و خواهد بود. و راز شب چه بزرگ و عظیم است، اگر آدمی آن را دریابد.
«كوچه عاشقی» عاشقی است. همین و بس!

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com