این هنرمندان سینما گفتند: ‌نقش های این فیلم را زندگی کرده اند و با اشاره به بازی بدون در اختیار داشتن فیلم نامه، کارگردانی...

کـــــارگردان فیلم "درباره الی" از رئیس جمهور، مسئولان وزرات فرهنگ و ارشاد اســـلامی‌و کسانی که به حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر کمک کردند، تشکر کرد.
 اصغر فرهادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات درخصوص این فیلم به بهترین شکل ممکن حل شد گفت:‌ این حاشیه ها به صورتی بسیار اغراق آمیز به جشنواره فیلم برلین راه یافته بود.
وی با اشاره به این که روز قبل از نمایش این فیلم در جشنواره فیلم برلین یکی از روزنامه های محلی صفحه ای را به بررسی این حاشیه ها اختصاص داده بود افزود: بیشتر پرسش های خبرنگاران در نشست خبری پیش از اکران "درباره الی" مربوط به حاشیه ها بود.
فرهادی گفت:‌ این فیلم پس از اکران در این جشنواره توانست نظر تماشاگران ‌و منتقدان فیلم را به خود جلب کند و توانست مخاطبان خود را بدون توجه به حاشیه ها بدست آورد.
کارگردان فیلم "‌درباره الی"‌ برخورد90 درصد از ‌رسانه های حاضر در جشنواره فیلم برلین را پس از نمایش این فیلم صادقانه ارزیابی و اضافه کرد: پرسش هایی درباره جوانان ایرانی در این جشنواره مطرح می‌شد که نشان دهنده شناخت نادرست خبرنگاران از کشور ما بود.
فرهادی با تأکید بر لزوم شناساندن صحیح ایران و ایرانی به مردم جهان گفت: تصور برخی خبرنگاران از یک ایرانی‌، فردی اندوهگین و با حداقل امکانات برای زندگی بود که با تماشای این فیلم به اشتباه خود پی بردند.
وی گفت: نمایش فیلم "‌درباره الی"‌ ‌فقط نقدهایی درباره مسائل فنی،‌ فیلم نامه و مضمون نهفته در داستان فیلم را به همراه داشت.
کارگردان فیلم "درباره الی" اضافه کرد: بیشترین نگرانی این بود که این فیلم را بعنوان فرهنگ لغاتی برای ایران ببینند و تفسیر کنند،‌ نه اثری هنری.
مریلا زارعــــــــی،‌ شــهاب حســینی،‌ احمد مهران فر،‌ صابر ابر و پیمان معادی بازیگران فیلم "دربـــــاره الی"‌ نیز در جمع خبرنگاران، بازی در این فیلم را به علت مساوی بودن نقش ها و نبود نقش اول و کارگردانی،‌ بسیار متفاوت از فیلم های دیگر دانستند.
این هنرمندان سینما گفتند: ‌نقش های این فیلم را زندگی کرده اند و با اشاره به بازی بدون در اختیار داشتن فیلم نامه، کارگردانی فرهادی‌ را بسیار منحصر بفرد ارزیابی کردند.
اصغر فرهادی کارگردان فیلم "درباره الی" گفت: پیش از اکران عمومی ‌این فیلم در هیــــــچ مصاحبه و نشست خبری شرکت نخواهم کرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jahannews.com