اشتراکات دو ملت ایران و تاجیکستان در زمینه‌های زبان، دین، فرهنگ و آداب و رسوم حقیقتی انکار ناپذیر است و رسانه‌های دو کشور...
  
عزت الله ضرغامی ‌رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ایران در ادامه سفر به تاجیکستان با محمد سعید عبیدالله اف رییس مجلس عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.
رییس مجلس عالی تاجیکستان در این دیدار با تبریک سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌ایران گفت: پیشرفتهای جمهوری اسلامی ‌ایران همچون باران رحمت برهمه ماست و ما این دستاوردها را متعلق به خودمان می‌دانیم و برای موفقیت بیشتر آن تلاش می‌کنیم.
رییس سازمان صداوسیما هم با تشکر از عملکرد متعهدانه و نگاه واقع بینانه مسئولان جمهوری تاجیکستان نسبت به جمهوری اسلامی ‌ایران گفت: اشتراکات دو ملت ایران و تاجیکستان در زمینه‌های زبان، دین، فرهنگ و آداب و رسوم حقیقتی انکار ناپذیر است و رسانه‌های دو کشور مسئولیتی تاریخی در انعکاس این حقیقت و گسترش و تعمیق آن بر عهده دارند.
دیدار با شاهرخ اسراری وزیر فرهنگ، اسد الله رحمان اف رییس رادیو و تلویزیون و سعید مراد فتاح اف مشاور عالی رسانه ای رییس جمهور تاجیکستان از دیگر برنامه‌های رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ایران در دوشنبه بود.
در این دیدارها که بصورت جداگانه انجام شد بر لزوم توسعه همکاریهای هر چه بیشتر رسانه‌های دو کشور در بخش‌های فنی، اموزشی و برنامه سازی تاکید شد.
ضرغامی‌همچنین از شبکه‌های مختلف رادیو تلویزیون تاجیکستان از جمله شبکه اول و شبکه خبری جهان نما بازدید کرد. وی در گفتگو با کارکنان رادیو سراسری تاجیکستان، رادیو را رسانه ای صادق، گرم، صمیمی‌ و سالم توصیف کرد.
 
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران