دو فیلم «كلید‌های خانه» و «نخست‌وزیر» كه از تولیدات سینمای ایتالیا و فرانسه است...
 

برنامه «سینما چهار» با تدارك ویژه برنامه‌ای برای ایام نوروز، 14 عنوان فیلم خارجی و 4 فیلم ایرانی را به روی آنتن می‌فرستد كه فیلم‌های ایرانی مشخص نشده‌اند.

اغلب فیلم‌هایی كه برای پخش در قالب ویژه برنامه‌ی نوروزی سینما چهار انتخاب شده‌اند، از تولیدات اخیر سینمای جهان هستند و تنها فیلمی كه از سینمای كلاسیك جهان انتخاب شده، «هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها» است كه در سال 1987 توسط جان هاگز در آمریكا ساخته شده است.

از دیگر فیلم‌های آمریكایی كه در ایام نوروز از سینما چهار پخش می‌شود، پانچو ویلا محصول سال 2003 است و توسط بروس برسفورد كارگردانی شده است.

«مه» با عنوان اصلی (
Tne mist) كه توسط فرانك درابانت كارگردانی شده است، از سینما چهار پخش می‌شود. این فیلم كه هنوز پخش آن به‌طور كامل قطعی نشده، در سال 2007 ساخته شده است.

دو فیلم «كلید‌های خانه» و «نخست‌وزیر» كه از تولیدات سینمای ایتالیا و فرانسه است در ایام نوروز از شبكه چهار پخش می‌شوند. این فیلم‌ها به ترتیب درسال‌های 2004 و 2002 توسط جیانی آملیو و پائلو سورنتینو كارگردانی شده‌اند.

فیلم ایتالیایی «گامورا» به كارگردانی ماتئو گارون در قالب ویژه برنامه نوروزی سینما چهار به روی آنتن می‌رود. این فیلم متعلق به سال 2008 است.

فیلم‌های «قطب‌نمای طلایی» و «مكس پاین» كه هر دو از تولیدات مشترك سینمای آمریكا و انگلستان در سال 2007 هستند كه در نوروز 88 از تلویزیون پخش می‌شوند.

سینما چهار فیلمی از سینمای اسپانیا را هم برای پخش در نظر گرفته است . «ماجراجویی بزرگ فیلمون و مارتادلو» در سال 2008 ساخته شده و كارگردان آن میگوئل باردم است.

فیلمی از سینمای آمریكای جنوبی هم در ویژه برنامه سینما چهار قرار گرفته است.

«9 ملكه» عنوان این فیلم است كه در سال 2000 توسط فابین بیلیسكی كارگردانی شده است.

فیلم‌های «در آینه»، «مسافران فضا»، «غذای چینی» و «جزیره مسكونی» نیز از سینمای آسیا انتخاب شده‌اند.

«در آینه» فیلمی از سینمای كره‌ جنوبی است كه درسال 2003 توسط سانگ هوكیم كارگردانی شده است. «مسافران فضا» درسال 2000 توسط كاتسویوكی موتوهیرو كارگردانی شده و به سینمای ژاپن تعلق دارد.

«جزیره مسكونی» درسال 2008 توسط فئودو بوندارچوك كارگردانی شده و به سینمای روسیه تعلق دارد.

«غذای چینی» محصول مشترك چین و هنگ‌كنگ است كه درس ال 1995 ساخته شده است.

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/cultur
منبع:fardanews.com