رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از رفتار رسانه های غربی در سانسور اخبار واقعی در کشورهای شرق، روشنگری و مقابله موثر...
  
اقای حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما، زبان فارسی را سرمایه ای جهانی خواند و بر ضرورت تقویت  ان  از طریق تولیدات فرهنگی تاکید کرد.
رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از رفتار رسانه های غربی در سانسور اخبار واقعی در کشورهای شرق، روشنگری و مقابله  موثر با  این رویکرد را از وظایف مهم رسانه های مستقل منطقه دانست.
اقای حامد کرزی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع کشورهای غربی در خصوص شبکه های ماهواره ای، پیشنهاد کرد، ایران و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه،  ماهواره مشترکی برای رسانه های رادیو تلویویزیون  در این حوزه راه اندازی  نمایند.
رئیس جمهور افغانستان با تشکر از اقدامات و همکاریهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایران خواستارگسترش این همکاری و انتقال تجربیات به رسانه های تصویری افغانستان گردید.
رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار بر ضرورت حفظ فرهنگ و هویت ملی افغانستا ن در مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ رسانه ای در دنیا تاکید کرد.
ضرغامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌با تشریح نقش تاثیر گذار رسانه ها بر هدایت افکار عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌و فرهنگ سازی در میان جامعه، استفاده از تمامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ظرفیت های کشورهای مستقل برای تولیدات فاخر رسانه ای را از وظایف مهم دولتها دانست.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به توانمندیهای گسترده رسانه ملی کشورمان در انواع  ساختارهای رادیویی و تلویزیونی، بر ضرورت هماهنگی و استفاده متقابل از ظرفیت ها تاکید کرد.
در سفر رئیس رسانه ملی کشورمان به افغانستان بیش از سی سریال، تله فیلم، برنامه مستند و انیمیشن به رسانه های این کشور اهداء شد.
 

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران