امیر و شیرین قصد ازدواج دارند، اما در راه ازدواج آنها موانعی وجود دارد و برای آنها لحظه‌های تلخ و شیرینی رقم می‌زند، در این میان...
 
شبكه یك مجموعه تلویزیونی «اشك‌ها و لبخندها»، شبكه دو «ماه عسل»، شبكه سه «مرد دوهزار چهره»، شبكه چهار مجموعه «عیار 88» و شبكه تهران مجموعه«عید امسال» را در نوروز سال 88 پخش خواهند كرد.

*شبكه یك: «اشك‌ها و لبخندها»
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «اشك‌ها و لبخندها» به كارگردانی «حسن فتحی» اوایل اسفندماه در لوكیشنی واقع در تهران آغاز شده است.
بنابراین گزارش، این مجموعه تلویزیونی كه نام آن به‌طور حتم عوض خواهد شد، در 12 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبكه اول سیما ساخته می‌شود و بازیگرانی نظیر مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، هومن برق‌نورد، كیانوش گرامی، مهشاد مخبری و محسن نقیبیان در آن ایفای نقش خواهند كرد.
داستان مجموعه تلویزیونی «اشك‌ها و لبخندها» درباره زنی به نام شمسی است كه برای سرو سامان دادن به زندگی پسر خلافكارش، 15 روز از زندان مرخصی می‌گیرد. او پس از آزادی از دختر برادرش، حشمت كه یك سینمادار قدیمی است برای پسرش خواستگاری می‌كند. حشمت كه جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد، برای دست به سر كردن او یك دروغ تازه به شمسی می‌گوید، غافل از این كه این دروغ به ظاهركوچك همه چیز را به هم می‌ریزد...
سایر عوامل این سریال عبارتند از:مدیر نور و تصویر: جواد صفا، صدابردار: صالح حبیبی، طراح صحنه و لباس: پیام فروتن، طراح گریم: مهری شیرازی، دستیار یك كارگردان: محمدرضا رستمی، برنامه‌ریز: سعید عباسی، مدیر تداركات: مهدی پیله‌وریان، تصویربردار: خسرو دادگر، عكاس: محمد فوقانی و مدیر تولید: عزیز علیزاده.
«اشك‌ها و لبخندها» سومین مجموعه مناسبتی است كه «حسن فتحی» كارگردانی آنها را بر عهده دارد. او كارگردانی سریال‌های«شب دهم» و «میوه ممنوعه» را در كارنامه خود دارد كه در زمان پخش با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.

*شبكه دو: «ماه عسل»
مجموعه تلویزیونی «ماه عسل» به كارگردانی «شاهد احمدلو» و تهیه كنندگی «مجید اوجی» ساخته می‌شود و عوامل این سریال در حال حاضر در شهر رامسر تصویربرداری را پی‌گیری می‌كنند.
به گزارش فارس، تا به حال حدود 70 درصد از تصویربرداری انجام شده و گروه تا نیمه اسفندماه به تهران برمی‌گردند و كار تصویربرداری تا 25 اسفندماه به پایان خواهد رسید.
بنابر این گزارش، داستان «ماه عسل» را «فلورا سام» نوشته است و بازیگرانی نظیر راضیه برومند، سعید پورصمیمی، محمد مطیع، پروانه معصومی، افسر اسدی، امیرحسین صدیق، یوسف تیموری، سحر ولدبیگی، كمند امیرسلیمانی، فلورا سام، نفیسه روشن، علیرضا اشكان، خاطره حاتمی،حسین توشه، رضا رادمنش و شاهرخ استخری در آن ایفای نقش می‌كنند.
«ماه عسل» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز از شبكه دو سیما ساخته می‌شود و در خلاصه قصه آن آمده است: امیر و شیرین قصد ازدواج دارند، اما در راه ازدواج آنها موانعی وجود دارد و برای آنها لحظه‌های تلخ و شیرینی رقم می‌زند، در این میان...
سایر عوامل مجموعه «ماه عسل» عبارتند از:
مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر تصویربرداری: احمد احمدی، صدابردار: هادی افشار، طراح صحنه: پیام سوری، طراح لباس: رویا ذوالفقاری، گریم: رضا رادمنش، عكس: فریال اوجی و ...

*«كلاه قرمزی و پسرخاله 3»
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، این مجموعه با نام موقت «كلاه قرمزی 3» به تهیه كنندگی «حمید مدرسی» و كارگردانی «ایرج طهماسب» در حال ساخت است.
بنابر این گزارش، این سریال كه در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد، روز چهارشنبه 16 بهمن ماه در لوكیشنی در تهران آغاز شد و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد.
مجموعه «كلاه قرمزی 3» برای پخش از شبكه دو سیما ساخته می‌شود و افراد سرشناسی در حوزه سینما و تلویزیون مانند آتیلا پستیانی، علیرضا خمسه، باران كوثری، امین حیایی و فلامك جنیدی تا به حال در آن حضور داشته‌اند، ضمن این كه ابراهیم حاتمی‌كیا نیز جزو مهمانان ویژه این سریال است كه كلاه قرمزی در قالب محتوایی شاد برای عید دیدنی به همراه باران كوثری به خانه‌ آنها می‌رود و ...
داستان‌های این مجموعه را ایرج طهماسب و حمید جبلی نوشته‌اند و عروسك‌های جدیدی نیز در این سریال كلاه قرمزی و پسرخاله را همراهی خواهند كرد.

*شبكه سه: «مرد دوهزار چهره»
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، «مهران مدیری» كه كارگردانی مجموعه تلویزیونی ویژه نوروز شبكه سه سیما را بر عهده دارد، تا به‌حال حدود 40 درصد از كار تصویربرداری این سریال را به پایان رسانده و آن را به نیمه نزدیك كرده است.
بنابراین گزارش، سریال «مرد دوهزار چهره» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد. این سریال از تعدد لوكیشن برخوردار است و لوكیشن اصلی آن خانه‌ای در ولنجك است.
همچنین تا به حال در این سریال كه مانند «مرد هزار چهره» شخصیت اصلی آن مهران مدیری است، بازیگران دیگری نظیر سپند امیرسلیمانی، شقایق جودت، سحر جعفری‌جوزانی، امید روحانی، سحر زكریا، پروین قائم مقامی، هادی كاظمی، شایان احدی‌فر، كیهان ملكی، غلامرضا نیكخواه، سام نوری و محمد رضا هدایتی به بیژن بنفشه‌خواه، عارف لرستانی، سیامك انصاری، پژمان بازغی، رضا فیض نوروزی و فلامك جنیدی اضافه شده‌اند و رایزنی‌ها برای حضور بازیگران شاخص سینما و تلویزیون در این سریال ادامه دارد.
به گزارش فارس، داستان‌های مجموعه تلویزیونی «مرد دوهزار چهره» در ادامه «مرد هزار چهره» است و این بار «مسعود شصت‌چی» درگیر پنج موقعیت‌ جدید می‌شود كه هر موقعیت در سه قسمت به تصویر درخواهد آمد.
سایر عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: طراح گریم: مهرداد شكرآبی، طراح صحنه و لباس: فروزان جلیلی‌فر، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: آلاله هاشمی، تصویربرداران: منوچهر مظفری، سعید عباس اصفهانی، حسین ستوده، طراح نور: عبادالله مجدافروز، تدوین‌گر: احسان مظفری، مدیر تولید: عبدالرضا شهباززاده، مدیر فنی: حسن مردانی، صدابردار: محمد حاتم نژاد و حمید گرمابدری و مدیر روابط عمومی: وفا ملك زاده.

*شبكه چهار: «عیار 88»
شبكه چهار سیما برای اولین بار امسال دست به تهیه و تولید مجموعه‌ای به نام «عیار 88» زده كه به كارگردانی «مسعود رسام» ساخته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، «عیار 88» در حقیقت یك برنامه تركیبی است و یكی از بخش‌های آن، بخش نمایش است.
مسعود رسام هنوز تولید این مجموعه را آغاز نكرده است و تولید آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
«عیار 88» یك برنامه اجتماعی است كه در آن به تحلیل روانشناسی پرداخته می‌شود و برنامه‌ای است كه قسمت‌های نخست آن در ایام نوروز به‌روی آنتن خواهد رفت و پس از آن به‌طور هفتگی در روزهای جمعه از شبكه چهار سیما پخش خواهد شد.

*شبكه تهران: «عید امسال»
محمود رضوی كه به همراه محمد مهدی عسگرپور تهیه كنندگی مجموعه تلویزیونی «عید امسال» را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت:در حال حاضر تصویریرداری این مجموعه تلویزیونی در لوكیشنی واقع در ده ونك ادامه دارد و تا به حال حدود 45 درصد از كار تصویربرداری انجام شده است.
وی اظهار داشت: تدوین همزمان سریال نیز توسط «حمید رضا قربانی» كه در كارنامه خود تدوین آثار مهدی فخیم‌زاده را دارد، آغاز شده است.
وی افزود: «عید امسال» در 15 قسمت 35 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد و از روز 30 اسفند ماه تا 14 فروردین از شبكه تهران به روی آنتن خواهد رفت.
وی در ادامه گفت: داستان‌های این سریال توسط «سعید فرهادی» نوشته شده و بازیگرانی نظیر مجید صالحی، مهران غفوریان، علی صادقی، محسن قاضی مرادی، بهنوش بختیاری، بیتا سحرخیز، شایسته ایرانی، فاطمه شكری و نیما جعفری بازیگر نقش كودك در آن ایفای نقش می‌كنند.
رضوی تصریح كرد: با توجه به اینكه زمان كمی تا نوروز مانده ما تمام تلاش خود را می‌كنیم تا كار را تمام كنیم و با كمبود وقت و زمان روبرو نشویم.
داستان مجموعه تلویزیونی «عید امسال» كه از مضمون طنز برخوردار است و درباره اتفاقاتی است كه در ایام نوروز برای یك خانواده رخ می‌دهد. سایر عوامل این سریال عبارتند از: دستیار اول و برنامه‌ریز: فرشاد ارج، مدیر تصویربرداری: ناصر كاووسی، صدابردار: كامران كیان ارثی، طراح صحنه و لباس: حسین آری نژاد، چهره پردازی: بابك اسكندری،‌مدیر تولید« محمد صادق آذین، جانشین تولید: مهدی جهانگیری و مدیر تداركات: حمید پرهیز.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com