تلویزیون در نوروز سال گذشته نیز به پخش فیلم‌های اسكار گرفته همان سال اقدام كرد و...
 

«میلیونر زاغه نشین» توسط دنی بویل (فیلمساز انگلیسی) كارگردانی شده‌است و طی ماه‌های اخیر جوایز متعددی را از جشنواره‌های مطرح سینمایی بدست آورده‌است.

این فیلم آخرین جوایز خود را در مراسم اسكار دریافت كرد و توانست هشت جایزه، از جمله بهترین فیلم را دریافت كند. «میلیونر زاغه‌نشین» هم چنین اسكار بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین میكس صدا، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را دریافت كرده‌است.

«میلیونر زاغه‌نشین» پیش از اسكار، جایزه اول انجمن تدوین‌گران سینمای آمریكا و جایزه بهترین فیلم انجمن فیلم‌برداران آمریكا را دریافت كرد. این فیلم در جوایز سینمایی «بافتا» انگلستان كه در سال 2009 برگزار شد، نیز درخشش خیره‌كننده‌ای داشت و هفت عنوان جایزه را دریافت كرد. فیلم تحسین‌شده «میلیونر زاغه‌نشین» همچنین جوایز بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از جوایز انجمن فیلم‌نامه‌نویسان آمریكا و جایزه بهترین كارگردانی فیلم بلند را از انجمن كارگردانان آمریكا به دست آورد.

«میلیونر زاغه‌نشین» چندی پیش در شصت‌وششمین مراسم سالانه اعطای جوایز «گلدن گلوب» نیز چهار جایزه بهترین درام، بهترین كارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی را كسب كرد. ساخته‌ «دنی بویل» به‌عنوان بهترین فیلم سال 2008 از نگاه انجمن منتقدان فیلم بوستون انتخاب شد. این فیلم در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو هم جایزه اول را گرفت.

دنی بویل و همكارانش به رغم دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های معتبر جهانی، در كشور هندوستان به دلیل به تصویر کشیدن بی پرده زندگی روزمره ساکنان بسیار فقیر حلبی آبادهای این كشور، مورد انتقاد قرار گرفتند؛ با این حال زمانی كه «میلیونر زاغه نشین» هشت جایزه اسكار را دریافت كرد، بسیاری از كودكان هندی با خوشحالی به خیابانها ریختند و این موفقیت را جشن گرفتند. بازیگران اصلی این فیلم دو پاتل و فریدا پینتو هستند و آنیل کاپور یکی از معروف‌ترین بازیگران بالیوود هم با بازی در «میلیونر زاغه نشین» نخستین تجربه بین‌المللی خود را آزموده‌است.

به گزارش ایسنا، «میلیونر زاغه نشین» را نوروز امسال شبكه اول سیما پخش می‌كند؛ ضمن این كه تلویزیون در نوروز سال گذشته نیز به پخش فیلم‌های اسكار گرفته همان سال اقدام كرد و دو فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» و «خون به پا می‌شود» در نیمه‌ی نخست فروردین ماه 87 به روی آنتن رفتند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir