«طاووس» می جنگد و پا پس نمی کشد چون پسرش را حامی خود می داند و با طبیعت خدا...

«هنگامه قاضیانی» در نشست نقد و بررسی فیلم «طاووس های بی پر» در فرهنگسرای ارسباران اظهار داشت: فاصله بین «طاووس» و «طاهره» فیلم «به همین سادگی» را سعی کردم حفظ کنم چون این دو زن در دو شرایط مختلف زندگی هستند و هر دو به جنگ با باورها و سنت های غلط اجتماعی و شرایطی که در آن زندگی می کنند می روند.
«طاهره» برای حفظ ارزش ها و اخلاقیات زندگی اش مبارزه می کند و «طاووس» هم همین مسیر را منتهی در جایی دیگر ادامه می دهد. تفاوتشان در این است که «طاهره»فیلم «به همین سادگی» در یک سری جاها کم می آورد و تسلیم می شود اما «طاووس» می جنگد و پا پس نمی کشد چون پسرش را حامی خود می داند و با طبیعت خدا برای تداوم زندگی ارتباط برقرار می کند.
«قاضیانی» تصریح کرد: دوازده تئاتر کار کردم و متاسفانه چهار نمایش مجوز اجرا گرفتند. اما من آدم ناامیدی نیستم به دلیل روحیه مبارزه طلبی که دارم و عاشق مبارزه مثبت هستم که بتوانم منفی را تبدیل به مثبت کنم، تلاش می کنم که بازیگر موفقی باشم البته باید گفت مهاجم بودن با صریح بودن تفاوت دارد و من از جواب دادن به خبرنگاران و منتقدین آثارم ترسی ندارم چون از ترس می ترسم.
در فیلم «طاووس های بی پر»، عاشق نقشم بودم .درجواب منتقدین باید گفت: اگر نقش شبیه نقش «طاهره» می شد بازیگردان فیلم قطعا اجازه ورود به پلان های بعدی فیلم را نمی دادند و در جواب دوستان باید گفت: که یکی بودن «طاووس» و «طاهره» را قبول ندارم. در داخل کشور متاسفانه یک عده مخالف فیلم قبلی من «به همین سادگی» بودند اما فیلم در سه کشور مختلف مثل «روسیه» که با فرهنگ و نوع زندگی ما متفاوت است. مورد استقبال قرار گرفت و این نشان می دهد که کارگردان و بازیگران در آن موفق عمل کردند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:iscanews.com