نكته خشم برانگیز در این سریال این است كه قرار است رابطه اهل بیت(ع) به وی‍ژه فرزندان امام علی(ع) با آنانیكه خود را صحابه می‌نامند و...
  
 منابع آگاه از كویت خبر دادند كه شركت فیلم سازی كویتی "مها" كه به اهل‌سنت تعلق دارد ساخت سریال امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) با نام "أسباط" را تا چند روز دیگر آغاز خواهد كرد.

 این منابع آگاه در ادامه افزودند:‌ داستان این فیلم توسط "محمد یساری" فیلم‌نامه نویس سوریه‌ای نوشته شده است و قرار است توسط "عبدالباری ابو خیر" كارگردانی شود. تا بدین لحظه هم 3 میلیون دلار برای آغاز كار در اختیار تیم قرار داده شده است.

گفتنی است پیش بینی می‌شود مراجع تقلید عظام به دلیل سنی بودن تیمی كه قرار است این فیلم را بسازد، و تاریخی كه این فیلم‌نامه براساس آن نوشته شده است، واكنش شدیدی از خود نشان بدهند.

عامل دیگری كه بدون شك موجب خشم مراجع تقلید و محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهد شد، به تصویر كشیدن چهره امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) است.

نكته خشم برانگیز در این سریال این است كه قرار است رابطه اهل بیت(ع) به وی‍ژه فرزندان امام علی(ع) با آنانیكه خود را صحابه می‌نامند و به اهل بیت(ع) خیانت كردند را خوب نشان دهد.

شایان ذكر است این فیلم قرار بود در سوریه ساخته شود اما وزارت اوقاف اسلامی سوریه گفته بود در صورت نمایش دادن چهره دو امام معصوم، پروانه ساخت آن را صادر نخواهد كرد از همین رو تیم سازنده به كویت رفتند.

در همین راستا "شیخ محمد سعید رمضان بوطی" از چهره های سرشناس دینی اهل سنت سوریه با صدور فتوایی ساخت این فیلم را حرام اعلام كرده بود زیرا آن را موجب ایجاد فتنه میان مسلمانان می دانست.

گفته می شود این سریال قرار است برای ماه مبارك رمضان آینده آماده شود و بازیگرانی كه در آن نقش ایفا می‌كنند از اردن، سوریه، مراكش، تونس، و برخی كشورهای حوزه خیلج فارس هستند.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:shafaf.ir