داستان فیلم درباره فردی به نام کریستوفر جانسون مک کندلس است كه خانواده‌ای تحصیلکرده اما با مشکلات درونی زیاد دارد؛ والدینش عمدتا...
  
 فیلم ایتالیایی «شنل» ساخته شده بر اساس رمان معروف نیكلای گوگول، در قالب برنامه «سینما اقتباس» پخش می‌شود. «سینما پنج» هم فیلمی آمریكایی با نام «در دل طبیعت» را به روی آنتن می‌یرد كه از ساخته‌های شون پن است.

 فیلم «شنل» توسط آلبرتو لاتوادا در سال 1952 به شیوه سیاه و سفید ساخته شده‌است و نامزد جایزه بزرگ جشنواره كن بوده‌است. «شنل» از سندیكای منتقدان فیلم اینژتالیا هم جایزه روبان نقره‌یی را برده‌است. سینمایی «شنل» با سرپرستی جلال مقامی برای تلویزیون دوبله شده‌است و ناصر تهماسب به جای رناتو راشل، بازیگر نقش كارمینه صحبت كرده‌است. وی كارمند كم درآمدی است كه با پول هدیه كریسمس یك شنل می‌خرد تا در فصل زمستان از آن استفاده كند. این شنل علاوه بر گرم كردن، به او احساس غرور نیز می‌دهد. در یك شب برفی، شنل دزدیده می‌شود و كارمینه كه از كمك پلیس ناامید شده‌است، بر اثر شدت سرما می‌میرد.

ناصر نظامی(شهردار)، شهروز ملك آرایی(معاون شهردار)، ناصر احمدی(پروفسور)، جواد پزشكیان(عكاس)، بیژن علی محمدی(خیاط)، سیامك اطلسی(دكتر)، مازیار بازیاران(پیرمرد) و غیره نیز در دوبله این فیلم حضور داشته‌اند.

بر اساس رمان «شنل» تاكنون نزدیك به 50 فیلم ساخته شده‌است. این فیلم یكشنبه(یازدهم اسفند ماه) ساعت 20 و 30 دقیقه در قالب برنامه سینما اقتباس از شبكه چهار پخش می‌شود.

 فیلم سینمایی «در دل طبیعت» كه آن هم بر اساس یك رمان از جان کراکائر ساخته شده، یكشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه در قالب «سینما پنج» پخش می‌شود. این فیلم كه با عنوان كامل «در دل طبیعت وحشی» شناخته می‌شود، محصول سال 2007 است و توسط شون پن كارگردانی شده‌است. امیل هارش و مارسیا گی هاردن در این فیلم كه نامزد دو جایزه اسكار بوده، بازی كرده‌اند.داستان فیلم درباره فردی به نام کریستوفر جانسون مک کندلس است كه خانواده‌ای تحصیلکرده اما با مشکلات درونی زیاد دارد؛ والدینش عمدتا بر سر مادیات با هم درگیری دارند و زندگی مشترکشان هم به تار مویی وصل است. مادر کریس در واقع همسر دوم پدر وی است و این موضوع که پدر کریس به همسر اولش خیانت کرده همواره موجب رنجش خاطر کریس وخواهرش کارین است.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir