روزی در سالن وزارت كشور برنامه‌ای برای تجلیل از فرزندم مجید برپا بود و آنجا برای اولین بار...


افتتاحیه جشنواره فیلم شهر دیشب با حضور جمع كثیری از هنرمندان در محل هتل شیان برگزار شد و در این مراسم از شش چهره برتر فعالیت‌های تلویزیونی قدردانی به عمل آمد.
در ابتدای این مراسم حسین پاكدل مجری مراسم گفت: این اولین بار است در جایی كه شبیه به سالن‌های رسمی برگزاری مراسم نیست، صحبت می‌كنم و این برای من تجربه جالب و عجیبی است. قرار است از شش نفر امشب تقدیر شود كه این شش نفر ویژگی‌های مشتركی دارند. همه رفیق آقای رضاداد دبیر جشنواره‌اند همه در شبكه دو فعالیت كردند همه ظرفیت شوخی دارند و حدود 30 سال است كه تمام این افراد برای پیشبرد فرهنگ و هنر فعالیت می‌كنند. بعضی از آنها را سالهاست می‌شناسم و در مورد بعضی‌شان حس می‌كنم هنوز نشناخته‌ام.
سپس علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم شهر به روی صحنه رفت و گفت: برگزاری این جشنواره به دستور آقای نوریان و آقای سرسنگی بود. من هم برای خدمت در سمت دبیری این جشنواره آمدم و امروز از قبول كردن این مسئولیت بسیار خوشحالم و بسیار خوشحالم كه امروز در خدمت اكثر اعضای مؤثر در جامعه فرهنگی هنری هستم.
وی افزود: ما خواستیم بخشی از جشنواره فیلم شهر را به بررسی برنامه‌های تلویزیونی اختصاص دهیم اما پس از گذشت یك ماه از آغاز كار، ما به این نتیجه رسیدیم كه برگزاری بخش رقابتی تلویزیونی بسیار سخت است و خود نیاز به برنامه مفصل و جشنواره مستقلی دارد. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم از افراد مؤثر در طول 30 سال فعالیت تلویزیون بعد از انقلاب كه در ارتقای فرهنگ شهروندی تلاش داشته‌اند، تقدیر به‌عمل بیاوریم. اصلی‌ترین فرد در این میان، «مهدی ارگانی» بود كه روزگاری مدیریت شبكه دوم سیما را برعهده داشت كه متأسفانه نتوانست در این مراسم حاضر شود اما قدردانی ما از ایشان به جای خود باقی است.
در ادامه، محمدباقر قالیباف شهرار تهران، احمد مسجدجامعی، محمد هادی ایازی مشاور عالی شهرداری تهران (مشاور شهردار تهران)، احمد نوریان (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و عزت‌الله انتظامی به روی صحنه رفتند.
حسین پاكدل نیز با عنوان كردن این كه حیف است بیژن بیرنگ مدت‌هاست كار نمی‌كند از وی دعوت كرد تا به روی صحنه بیاید.
«بیژن بیرنگ» پس از حضور بر روی صحنه گفت: وقتی به گذشته نگاه می‌كنم، می‌بینم تلویزیون روزهای سختی را گذراند و در واقع از نو متولد شد. عده‌ای جوان آمدند و در آن روزگار سخت و غریب تلویزیون را دوباره به راه انداختند. امروز از دریافت این جایزه خوشحالم چون آن را از دست شهردار تهران می‌بینم و حس می‌كنم این تهران است كه از من تقدیر می‌كند. تمام رفتارها و زندگی ما بر اساس مدنیت‌ پایه‌گذاری شده امیدوارم كه همه ما برای تهران و سایر شهرهایی كه در آن زندگی می‌كنیم، تلاش كنیم تا شهر بهتری باشد.
«مسعود رسام» نیز وقتی برای گرفتن جایزه به روی صحنه رفت از حضور در جمع دوستانی كه مدتهاست آنها را ندیده ابراز خوشحالی كرد و سپس صحنه را ترك گفت.
«حسین پاكدل» برای معرفی نفر بعد تنها گفت: خاطره‌سازی‌های «مرضیه برومند» قابل شمارش نیست و در ادامه، مرضیه برومند در میان تشویق حضار به روی صحنه آمد.
وی پس از دریافت جایزه گفت: خوشحالم این رابطه بین شهر و هنر به وجود آمده. چون واقعا رابطه لازمی است و به نظرم می‌تواند باب خوبی برای كارهای فرهنگی هنری در این میان باز شود. من اصلا از طرف همه دوستانم كه این رابطه را به وجود آورده‌اند تشكر می‌كنم. امیدوارم این رابطه روز به روز بیشتر شود چون وقتی هنرمندان و مسئولان رابطه خوبی با هم داشته باشند در كیفیت كار بسیار مؤثر است. اگر زمانی شبكه دو به قدری خوب بود كه هنوز از آن یاد می‌كنیم به خاطر كارهای ارگانی بود كه امیدوارم عمر او و تمام مسئولان دلسوز هنر زیاد باشد.
«مجید رجبی معمار» مدیر شبكه تهران نفر بعدی بود كه برای تقدیر به روی صحنه رفت و گفت: افتخار ماست كه برای مردم ایران كار می‌كنیم ملت شریف و بزرگواری كه نسبت به استحقاق‌شان هنوز كارهای كافی را انجام نداده‌ایم و باید زیاد تلاش كنیم. شبكه تهران یك شبكه شهری است و با وجود مشكلات زیاد تلاش می‌كنیم تا به خوبی اداره شود و از همین جا از همه دوستان كمك می‌خواهم. شهردار تهران زحمات زیادی برای شهر می‌كشد و با دلش برای مردم كار می‌كند امیدوارم در امور هنری نیز همین قدر موفق باشد.
حسین پاكدل در ادامه از شهردار تهران خواست تا چند كلامی صحبت كند كه قالیباف به علت سرماخوردگی این كار را نكرد.
سپس «عزت‌الله انتظامی» پشت میكروفن رفت و گفت: روزی در سالن وزارت كشور برنامه‌ای برای تجلیل از فرزندم مجید برپا بود و آنجا برای اولین بار شهردار تهران را دیدم كه روی صحنه رفت و گفت: سینما آزادی را بازسازی خواهم كرد. خیلی‌ها این حرف را زده بودند و عملی نشده بود. فكر می‌كردم قالیباف نیز این گونه خواهد بود. زمانی كه برای سر زدن به دوستی كه منزلش در نزدیكی سینما آزادی است به آنجا رفتم ناگهان تابلویی را دیدم كه خبر از آغاز بازسازی این سینما می‌داد. از شدت خوشحالی گریه‌ام گرفت چون دیدم كاری انجام شده. گفتم اگر این حركت به پایان برسد كار خوبی خواهد بود و دیدم كه كارهای قالیباف پس از آن در راه فرهنگ به اوج رسید و سینماهای زیادی ساخته شد و دارم می بینم كه تئاترها نیز در حال بازسازی هستند. تأثیر ایشان در شهر ما از جهت فرهنگی بسیار مهم بود. امیدوارم سلامت باشند و به كارهای فرهنگی ادامه دهند.
اجرای موسیقی سنتی و پذیرایی شام نیز پایان بخش این برنامه بود.
امیرحسین شریفی، هوشنگ گلمكانی، فرشته طائرپور، داریوش اسدزاده، بهروز غریب‌پور، غلامرضا رمضانی، حبیب اسماعیلی، شاپور قریب، ابراهیم فروزش، سیروس تسلیمی، مصطفی رزاق‌كریمی، مرتضی رزاق‌كریمی، فرهاد ورهرام، هنگامه قاضیانی، منوچهر شاهسواری، جواد طوسی، ابراهیم داروغه‌زاده، هوشنگ مرادی‌كرمانی، ناصر ممدوح، بهرام عظیمی، محمدرضا صابری، امیرشهاب رضویان، منوچهر محمدی، مرتضی حیدریان، فاطمه گودرزی، ابوالحسن داوودی، بیتا منصوری، مهدی مسعودشاهی، محمدپیرهادی، ایرج كریمی، رضا عطاران، پژمان لشكری‌پور، حسین همایون‌فر، محمدرضا عرب، منیژه حكمت، محمدحسن پزشك، عبدالرضا كاهانی، علی معلم، وحید موساییان، سعید سهیلی، سیدضیا هاشمی، اصغر پورهاجریان، رضا بابك، اسماعیل خلج، عباس رافعی، منوچهر طیاب، محمدعلی نجفی، مرضیه برومند، احمد نجفی، مرتضی شایسته، حبیب‌الله كاسه‌ساز، ایرج تقی‌پور، مهدی كرم‌پور، امیر اسفندیاری، علیرضا رئیسیان، عباس احمدی مطلق، مسعود فروتن، هارون یشایایی، مجید مظفری، محمدعلی حسین‌نژاد، غلامرضا موسوی و مسعود بهنام از جمله مهمانان این مراسم بودند.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com