بيشترين موفقيت را اين فيلم در كشورهای ژاپن و آلمان با فروش‌های 20 ميليون دلاری...
 
 «مورد عجيب بنجامين باتن» برای چهارمين هفته پی‌درپی صدرنشين جدول هفتگی فروش بين‌المللی سينماهای جهان شد.
این درام اجتماعی طی هفته گذشته موفق به فروش 5/13 میلیون دلاری در 60 كشور جهان شد.
فیلم جدید «براد پیت» طی چهار هفته نمایش بین‌المللی خود به فروش كلی 176 میلیون دلار دست پیدا كرده است. بیشترین موفقیت را این فیلم در كشورهای ژاپن و آلمان با فروش‌هایی 20 میلیون دلاری داشته است.
دومین فیلم جدول بین‌المللی فروش درام ضد تبعیض نژادی كلینت ایستوود به نام «گران تورینو» است كه 9 میلیون دلار در ده كشور جهان فروش كرد. فروش كلی این فیلم تا به حال 18 میلیون دلار شده است.
«والكری» فیلم جدید تام كروز كه در آمریكا حدود 90 میلیون دلار فروش كرد سومین فیلم موفق بین المللی گیشه نمایش است. فروش 8 میلیون دلاری این فیلم طی هفته گذشته فروش كلی بین المللی آن را به 93 میلیون دلار رساند. این فیلم هم اكنون در 57 كشور جهان روی پرده سینماها است.
انیمیشن كامپیوتری «بولت» كه محصول كمپانی والت دیزنی است با فروشی 7 میلیون دلاری مكان چهارم جدول گیشه فروش را به خود اختصاص داد. این فیلم كه در 31 كشور جهان روی پرده است تا به حال 167 میلیون دلار فروش كرده است.
پنجمین فیلم جدول بین‌المللی فروش قسمت دوم «پلنگ صورتی» است. این فیلم با یك فروش 7 میلیون دلاری در 56 كشور جهان این مقام را به خود اختصاص داد. فروش كلی این فیلم به 23 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است كه نمایش عمومی «پلنگ صورتی2» در آمریكا با موفقیت همراه نبوده است و در آنجا شكست تجاری خورده است.
دریافت 8 جایزه اسكار توسط «میلیونر زاغه‌نشین» باعث شد كه این فیلم در كشور انگلستان با یك فروش 5/2 میلیون دلاری صدرنشین جدول هفتگی گیشه فروش سینماهای این كشور شود.
«میلیونر زاغه‌نشین» كه هم‌اكنون در 26 كشور جهان روی پرده سینماهاست تا به حال 85 میلیون دلار فروش بین‌المللی داشته است.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com