برنامه شب سوم و آخرین شب این كنسرت با اجرای قطعاتی از محمدرضا ظریف با همراهی ویولن...
 
 
برنامه‌های كنسرت ۳ روزه «شب‌های طلایی» كه با همكاری ۲ هنرمند آلمانی و گروه‌های ایرانی از ۱۲ اسفند ماه در تالار وحدت آغاز و تا ۱۴ اسفند ماه ادامه دارد، تشریح شد.
علیرضا ظریف مدیر اجرایی این كنسرت، با اشاره به چگونگی شكل‌گیری این برنامه خاطرنشان كرد: این برنامه از حدود یك سال پیش برنامه‌ریزی شده است و با مشاركت بنیاد رودكی تصمیم گرفته شد برنامه‌های گروه‌های خوب و موفق در سطح جهان شناسایی و از هنرمندان مورد نظر، دعوت شود تا در ایران به اجرای برنامه بپردازند. او اذعان داشت: با توجه به اینكه بهترین سالن‌ها در سطح جهان تنها یك عدد از این دستگاه‌ها را دارند، اما ایران با دارابودن ۳ دستگاه از بهترین پیانوهای دنیا رتبه نخست را از این منظر داراست. ظریف با اشاره به دو هنرمند آلمانی‌ كه در اجرای كنسرت شب‌های طلایی همكاری دارند، در معرفی «مارسل دورن» و «استفان وه» مطرح كرد: این دو هنرمند بهترین نوازنده‌های پیانوی جهان هستند و از فاكتورهای حضور آنان در ایران، دارابودن پیانوهای با كیفیت بالاست.
ظریف، برگزاری و برنامه‌ریزی این‌گونه برنامه‌ها را در ایران بسیارسخت برشمرد و گفت: اجرای این برنامه‌ها به حمایت جدی مسئولان نیاز دارد و ما برای این برنامه از یك‌سال پیش در حال برنامه‌ریزی هستیم. او در توضیح جزئیات برنامه‌های كنسرت شب‌های طلایی گفت: این برنامه‌ها در ۲ بخش ایرانی و آلمانی برای اولین‌بار در ایران اجرا می‌شوند. در بخش نخست، شب اول برنامه توسط تنها گروه دوپیانویی ایران «صفا شهیدی» و بهاره كُمایی اجرا خواهد شد و بخش دوم توسط گروه آلمانی اجرا می‌شود. در بخش اول شب دوم گروه آواز ایرانی به رهبری «میلاد عمرانی» و در بخش دوم مجددا گروه آلمانی برنامه اجرا می‌كنند. برنامه شب سوم و آخرین شب این كنسرت با اجرای قطعاتی از محمدرضا ظریف با همراهی ویولن، علی جعفری‌پویان آغاز خواهد شد و مجددا پارت دوم برنامه به گروه آلمانی اختصاص خواهد داشت.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftab.ir