دعوت از هیات هالیوودی به ایران همچنین ماهیت بخشی از سینمای کنونی را بیشتر فاش کرد و معلوم شد این...
 
نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "یوسف پیامبر(ع)" گفت: حضور هیاتی از هالیوود در ایران در حالیکه دولتمردان آمریکایی هویت ملی ما را به رسمیت نمی شناسند، پذیرفتنی نیست.

"فرج الله سلحشور" روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: این هیات دقیقا بخش مساله دار هالیوود هستند که فیلم های ضد ایرانی نظیر "300" و "کشتی گیر" را تولید کرده اند.
وی گفت: به اعتقاد من دست های پشت پرده در سینما با دعوت از هیات هالیوودی قصد دارند، زمینه آشتی جمهوری اسلامی با غرب را فراهم و آن را در کشور پیاده کنند.
به گفته سلحشور، در حقیقت سینماگرانی که در دعوت از هیات هالیوودی به ایران نقش داشته اند می خواستند به همه اعلام کنند که از خارج از کشور نیز حمایت می شوند.
کارگردان مجموعه تلویزیونی "مردان آنجلس" در ادامه گفت: اما از بعضی بچه مسلمان ها توقع نداشتیم که از عناصری در هالیوود که جز اسلام ستیزی و ایران ستیزی کاری دیگر ندارند، دعوت و آنها را حلوا حلوا کنند.
سلحشور همچینن گفت: دعوت از هیات هالیوودی به ایران همچنین ماهیت بخشی از سینمای کنونی را بیشتر فاش کرد و معلوم شد این سینما طرفدار غرب و هالیوود است و به اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی تعلق ندارد.
کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(ع) با بیان اینکه "برخی سینماگران خود را تافته جدا بافته می دانند"، تصریح کرد: این افراد تصور می کنند در کشور می توانند بدون اجازه دولت و مسوولان دست به هر اقدامی از جمله دعوت سینماگران هالیوودی بزنند.
وی در ادامه و در پاسخ به برخی نظرات که حضور هیات هالیوودی را نوعی مبادله فرهنگی تعبیر می کنند، اظهار داشت: هرگاه آمریکا برای هویت ملی ما احترام قائل شد، به تحریم های اقتصادی علیه ایران پایان داد و دشمنی با ملت ایران را کنار گذاشت آنگاه درخصوص مبادله در تمام زمینه ها با این کشور تصمیم خواهیم گرفت.
هیاتی از سینماگران هالیوود از جمله اعضای اکادمی اسکار از نهم اسفندماه و به دعوت خانه سینما و به منظور برگزاری چند سمینار تخصصی در قالب رشته های مختلف سینمایی به ایران سفر کرده اند.

 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:iribnews.ir