ویژه‌برنامه لحظات سال تحویل با بخش‌های جالب و متنوع، كاری از گروه ورزش و تفریحات سالم است كه اجرای آن را...
 

روزهای پایانی اسفند امسال هم مثل سال‌های گذشته برای اهالی تلویزیون روزهای پرتب و تابی است و آنها در تلاشند تا با تهیه برنامه‌های جذاب و پرمخاطب ، اوقات خوشی را برای بینندگانشان فراهم كنند. شبكه تهران هم طبق این قاعده برنامه‌های مختلفی را برای پخش فراهم كرده است.

طبق آخرین اخباری كه روز گذشته از سوی روابط عمومی این شبكه برای ما ارسال شد، فیلم‌های سینمایی ایام نوروز و تاریخ پخش آنها به قرار زیر است:

«الواح زرین» 23 اسفند، «مارهای آناكوندا2» 27 اسفند، «سرزمین ستمدیده عراق» 29 اسفند، «چند روز مهربانی» 30 اسفند ، «تحت تعقیب» اول فروردین، «به نام پادشاه» 2 فروردین، «هالك شگفت‌انگیز» 3 فروردین، «مادرزن سلام» 4 فروردین «جنگ سالاران» 5 فروردین، «چاپلین» 6 فروردین، «مامور انتقال 3» 7 فروردین، «قیام اژدها» 8 فروردین، «تماس تصادفی» 9 فروردین، «قتل عادلانه»10 فروردین، «به شمال خوش آمدید» 11 فروردین، «آب و آینه» 12 فروردین، «از بچه‌ها اجازه بگیرید» 13 فروردین، «كلاهبرداران» 14 فروردین.

از میان این فیلم‌ها چند روز مهربانی به كارگردانی سعید اسدی و مادرزن سلام ساخته خسرو ملكان تنها فیلم‌های ایرانی هستند. ضمنا 3 فیلم كوسه‌های خشمگین، 10 هزار سال قبل از میلاد و عنكبوت‌های یخی به عنوان رزرو برای پخش در این روزها در نظر گرفته شده‌اند.

برنامه‌های دیگر

بهارستان، تانیایش، عطر عاشقی، جهان‌نما، چاوش بهار، هنر دوبله، ویژه برنامه لحظات سال تحویل، تماشاخانه، توقف ممنوع، لحظه‌های دیدنی، امداد حشرات، داستان اردك‌ها، مستند خلیج فارس و.... از برنامه‌های  دیگری هستند كه برای پخش پیش‌بینی شده‌اند.

ویژه‌برنامه بهارستان در 2 بخش صبح و شب، صبح به مدت 30 دقیقه به موضوعات متنوعی چون آداب معاشرت، صله رحم، دید و بازدید، اخلاق در خانواده، خوشرویی و... می‌پردازد، برنامه تا نیایش  نیز   با حضور كارشناسان مختلف درلحظات اذان  ظهر تهیه و پخش می‌شود.  برنامه عطر عاشقی نیز در 3 جمعه نوروز  به مدت  40 دقیقه به صورت ویژه به موضوع تخصصی انتظار و حضرت حجت (عج) می‌پردازد. گروه سیاسی شبكه تهران نیز ویژه برنامه جهان‌نما  را با محورهای رویكردهای اقتصادی و سیاسی ایران در سال گذشته، سیاست خارجی جمهوری اسلامی، پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی، بحران اقتصادی، سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی، ایران و آمریكای لاتین، تحولات آفریقا، تحولات سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، بررسی تحولات شرق آسیا، آمریكا، روسیه و قفقاز، تحولات حوزه خلیج فارس در سال گذشته، تحولات شبه‌قاره و افغانستان و پاكستان، بحران فلسطین و لبنان در 14 قسمت به صورت روزانه پخش می‌كند.

چاوش بهار عنوان برنامه جدیدی از گروه فرهنگی  اجتماعی است كه  در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای به صورت مستند نمایشی تهیه و پخش می‌شود. در این برنامه علاوه بر بخش نمایشی، مكان‌های سیاحتی، زیارتی، بازارها، مساجد، امامزاده‌ها، روستاها، موزه‌ها و.... به مخاطبان معرفی می‌شوند.   

ویژه‌برنامه لحظات سال تحویل با  بخش‌های جالب و متنوع، كاری از گروه ورزش و تفریحات سالم است  كه اجرای آن را محمد سلوكی، محمود شهریاری و سعید ابوطالب به عهده دارند.

مسابقه پیامك، گزارش زنده  از 4 نقطه كشور (خرمشهر، كیش، مشهد، شیراز)، حضور هنرمندان و چهره‌های عرصه بازیگری و شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین بخش‌های  این برنامه زنده است.

ویژه برنامه لحظه‌های دیدنی به مدت 40 دقیقه هر روز با پخش تصاویر دیدنی دوربین‌های خانگی، دوربین مخفی با تلاش یك تیم 25 نفره به تهیه‌كنندگی محمد روغنی‌ها و كارگردانی امیرحسین قهرایی چند روز مانده به نوروز مهمان خانه‌ها  می‌شود. واحد تامین و پخش نیز برنامه‌های ویژه‌ای در ایام نوروز تدارك دیده است:

سری دوم برنامه هنر دوبله با حضور استادان دوبله ایران در 26 قسمت 45دقیقه‌ای در ایام نوروز پخش می‌شود. در این برنامه سه نسل از دوبلور‌ها از جمله  استادان كسمایی، بهرام، رسول‌زاده، نظامی، مدقالچوی و امیر زند، خاطرات و چگونگی ورودشان به هنر دوبله را بیان می‌كنند.

این برنامه كه هرروز از شبكه تهران پخش می‌شود با اجرای چنگیز جلیلوند ارائه می‌شود. در این برنامه عباس مطمئن‌زاده، كارشناس دوبله و محقق برنامه اطلاعات جامع و كاملی از هنر دوبله در ایران ارائه می‌كند.  

گروه كودك و نوجوان شبكه تهران نیز 14 فیلم سینمایی ویژه كودك و نوجوان را در قالب تماشاخانه پخش می‌كند، همچنین برنامه جدید تصادف ممنوع از 16 اسفند تا پایان تعطیلات تهیه و پخش می‌شود.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir