این فیلم که قرار است نسخه ای 1 ساعته از آن در آینده ای نزدیک در سراسر آمریکا و جهان پخش شود...
 

بنیاد " هریتیج" در آمریکا که یکی از بنیادهای مطالعاتی محافظه کار در زمینه امور بین الملل و استراتژیک است ، یک فیلم 7 دقیقه ای درباره ضرورت توسعه سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا بر روی وب سایت خود قرار داده است.

در این فیلم که با عنوان " 33 دقیقه " تهیه شده است از توسعه قابلیت های موشکی کشورهایی چون ایران و کره شمالی ابراز نگرانی شده است و بر ضرورت اجرای برنامه دفاع ضد موشکی آمریکا تاکید شده است.

در بخشی از این فیلم 7 دقیقه ای با اشاره به تهدید آمریکا از سوی موشک های بالستیک دشمنان این کشور می گوید:" دشمنان ما در حال توسعه و ذخیره سازی زرادخانه هایی هستند که آزادی و خوشبختی  ما را تهدید می کند و در این میان ، ایران و کره شمالی خطرناک تر هستند. همچنین کشورهایی دیگر چون روسیه و چین نیز دارای سلاح های مرگباری هستند که می تواند در چند لحظه میلیون ها آمریکایی را به کام مرگ بکشد ".

این فیلم که قرار است نسخه ای 1 ساعته از آن در آینده ای نزدیک در سراسر آمریکا و جهان پخش شود در ادامه با اشاره به اینکه موشک های بالستیک کره شمالی می تواند ظرف مدت 33 دقیقه پس از شلیک به خاک آمریکا برسد می افزاید:" زمان احیای سیستم دفاع ضد موشکی فرا رسیده است و آمریکا می تواند این سیستم را به تنهایی توسعه داده و با دست یابی و استقرار آن به امنیت خود و صلح جهانی کمک کند".

سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا که استقرار آن از آرزوهای محافظه کاران آمریکایی از دهه 1980 بدین سوی بوده است یک سیستم ضد موشکی فراگیر و جهانی است که برای تامین امنیت مطلق آمریکا و متحدانش در برابر حملات احتمالی موشک های دوربرد کشورهای رقیب یا دشمن آمریکا طراحی شده است.

هزینه های برآورد شده برای استقرار این سیستم 1 تریلیون دلار برآورد شده است.این در حالی است که واشنگتن برای اجرایی کردن این پروژه با موانعی چون مخالفت های کشورهایی چون روسیه و نیز بحران اقتصادی روبروست.

دولت جورج بوش در 8 سال گذشته تلاش کرد تا با استقرار بخشی از این سیستم جهانی در اروپا (لهستان و جمهوری چک) در جهت تحقق این پروژه گام بردارد اما موانع پیش گفته و مخالفت های داخلی و افکار عمومی کشورهای پذیرنده این سیستم از جمله عواملی بوده اند که اجرایی کردن این پروژه را با مانع روبرو کرده است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:asriran.com