پسرش «سیدنی چاپلین» بازیگری ناموفق بود، اما دخترش «جرالدین چاپلین» نسبتاَ بااستعداد بود و مدتی كوتاه ستاره سینما شد تا جایی كه...
   
«سیدنی چاپلین» بازیگر آمریكایی و پسر چارلی چاپلین بزرگ در 82 سالگی درگذشت.
 «سیدنی چاپلین» برنده جایزه تونی كه با حضور در آثاری چون «زنگ‌ها نواخته شده‌اند» و «فانی گیرل» به چهره‌ای مطرح تبدیل شده بود، سه‌شنبه گذشته در منزلش در «رانچو میرج» دار فانی را وداع گفت.
بنا به اعلام آسوشیتدپرس، «سیدنی چاپلین» در سال‌های 1952 و 67 با حضور در دو فیلم «روشنایی‌های شهر» و «كنتسی از هونگ كنگ» از آثار پدرش، به عالم سینما و هنر راه یافت.
اما او دستاورد چندان موفقی در حیطه بازیگری در هالیوود نداشته است و بیشتر فعالیت هنری‌اش منوط به اجرا در تئاترهای موزیكال نیویورك می‌شد.
او جایزه تونی را در سال 1956 به خاطر نقش‌آفرینی در«زنگ‌ها نواخته می‌شوند» در كنار بازیگرانی چون «بتی كامون و آدولف گرین» كسب كرد.
از دیگر آثار مطرحی كه سیدنی چاپلین در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت است، می‌توان به «راههای فرعی برای خواب» اشاره كرد.
سیدنی دومین پسر چاپلین از «لیتا گری» همسر دوم چاپلین بود، دیگر پسر چاپلین در سال 1968 از دنیا رفته است.
لیتاگری در سال 1924 وقتی 16 ساله بود با چاپلین 35 ساله ازدواج كرد و سیدنی در سال 1926 متولد شد.
چاپلین زندگی خصوصی جنجال برانگیزی داشت. 4 بار ازدواج كرد كه در اغلب آنها ناكام بود و فقط ازدواج آخرش با «اونا اونیل» تا آخر عمرش دوام یافت.
پسرش «سیدنی چاپلین» بازیگری ناموفق بود، اما دخترش «جرالدین چاپلین» نسبتاَ بااستعداد بود و مدتی كوتاه ستاره سینما شد تا جایی كه در فیلم بزرگ «دكتر ژیواگو» هم ایفای نقش كرد.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir