داستان این فیلم در آبان ماه 57 می‌گذرد، فضای ملتهب آن دوران را به تصویر می‌كشد و 5 اپیزود داستانی با 5 شخصیت دارد كه...
 
 فیلمبرداری «كیمیا و خاك» از پروژه سی‌سالگى انقلاب اسلامى با بازی متفاوت «حامد بهداد» در نقش یك روحانی اواخر امسال به پایان می‌رسد.
 
خیابان‌های تهران، ‌آخرین لوكیشن‌های فیلمبرداری این پروژه هستند.
این پروژه به مناسبت سی‌سالگى انقلاب اسلامى با حمایت بنیاد سینمایى فارابى تولید می‌شود.
فیلم داستان پنج شخصیت مختلف است كه قصد دارند با آخرین پرواز قبل از تعطیلى فرودگا‌ه‌ها در سال 57 تهران را به مقصد پاریس ترك كنند.
فیلم «كیمیا و خاك» داستانی اجتماعی در موضوع انقلاب اسلامی دارد.
عوامل این فیلم عبارتند از:
تهیه‌كننده: عباس رافعی و بنیاد سینمایی فارابی، نویسندگان: عباس رافعی و بهرام صحیحی، كارگردان: عباس رافعی، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری: عباس رستگاری، طراح صحنه: اصغر نژادایمانی، تدوین: نازنین مفخم، جلوه‌های ویژه: اصغر پورهاجریان و محسن پورهاجریان.
بازیگران: حسین یارى، پریوش نظریه، امیر آقایى، آزیتا حاجیان، سیاوش طهمورث، امیرمحمد زند، محسن افشانى، اصغر نژاد ایمانی، فرامرز روشنایى و حامد بهداد.
داستان «كیمیا وخاك» كه جزو پروژه سی‌سالگی انقلاب اسلامی است در آبان سال 57 می‌گذرد و در 5 اپیزود ساخته می‌شود. داستان این فیلم در آبان ماه 57 می‌گذرد، فضای ملتهب آن دوران را به تصویر می‌كشد و 5 اپیزود داستانی با 5 شخصیت دارد كه این داستان‌ها به شیوه روایت‌های مدرن در هم ادغام شده‌اند.
«آزیتا حاجیان» در فیلم نقش زنی را بازی می‌كند كه همسرش زندانی سیاسی است و خودش در اطلاعات 118 كار می‌كند. این شخصیت باعث ربط اپیزودها با یكدیگر می‌شود.
رافعی پیش از این فیلم‌های «راز مینا»، «پروانه»، «آیه‌های زمینی»، «راه طی‌شده»، «آفتاب بر همه یكسان می‌تابد»، «گراناز» و «تولدی دیگر» را ساخته و «كیمیا و خاك» هشتمین فیلم بلند سینمایی وی به‌شمار می‌رود.
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com