وقوع یك قتل در نزدیكی پوسترهای فیلم در متروی شهر لندن، باعث شد تا گروهی از...
 
شكایت مشترك «رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» درباره فیلم «اعدام قانونی» آن‌ها است كه سال قبل نمایش عمومی ناموفقی در گیشه فروش داشت.
این اولین بار در تاریخ هالیوود است كه دو چهره مطرح سینما در یك اقدام مشترك، از یك شركت توزیع كننده فیلم‌های سینمایی شكایت می‌كنند. آنها همان‌طور كه در قصه «اعدام قانونی» این دو در كنار هم كار و فعالیت می‌كنند، در این جا نیز پشت یكدیگر را خالی نكرده و در كنار هم هستند.
پاچینو و دنیرو در شكایت خود گفته‌اند كه هنگام بازی در «اعدام قانونی»، قرارداد تبلیغ برای هیچ شركت ساعت‌سازی را امضاء نكرده‌اند و به همین دلیل، تبلیغ‌های ساعت یك شركت اقتصادی از نام و چهره آن‌ها غیرقانونی است.
شركت توزیع فیلم «آورتور» در یك اقدام یك طرفه با یكی از شركت‌های تولید ساعت قرارداد بسته و نام ، چهره و صدای این دو بازیگر در «اعدام قانونی» را برای تبلیغات در اختیار این شركت ساعت‌سازی قرار داده است.
در بیانیه دنیرو و پاچینو آمده است:« از اقدام شركت آورتور شگفت زده شدیم. آن‌ها اصلا ما را در جریان كاری كه می‌خواهند انجام دهند، نگذاشتند و ما به نوعی با یك عمل انجام شده روبرو شدیم. ما شكایت خود علیه آورتور و آن شركت ساعت‌سازی را به صورت جدی دنبال می‌كنیم و تیم حقوقی ما در حال كار بر روی این موضوع است.»
هیچ یك از این دو بازیگر تا قبل از این در هیچ نوع تبلیغات تجاری برای كالاهای مختلف، ظاهر نشده‌اند. در حالی كه پاچینو بارها گفته به هیچ وجه قصد حضور و بازی در آگهی‌های تجاری را ندارد، دنیرو اعلام كرد تحت شرایط خاصی حاضر به انجام این كار است. اما به گفته او، هنوز شرایط خاصی به‌وجود نیامده است تا او در یكی از این آگهی‌ها بازی كند.
رئیس دادگاه منهتن كه درخواست پاچینو و دنیرو را رعایت كرده ، از نمایندگان شركت آورتور و آن شركت ساعت‌سازی خواسته برای ادای توضیحات خود را به دادگاه معرفی كنند.
نكته جالب در مورد «اعدام قانونی» این است كه خود این فیلم سال گذشته میلادی با یك شكایت حقوقی در انگلستان روبرو شد.
وقوع یك قتل در نزدیكی پوسترهای فیلم در متروی شهر لندن، باعث شد تا گروهی از حقوقدانان علیه خشونت فیلم معترض شده و خواستار جمع‌آوری پوسترهای فیلم از سطح شهر شوند.
به اعتقاد معترضین ،«اعدام قانونی» به تبلیغ خشونت پرداخته و تماشاگران را دعوت به اقدامات خودسرانه و غیر قانونی می‌كند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com