چهره هايی که محبوب مردم می شوند و همه مردم به نوعی نسبت به آنها علاقه مندی دارند نبايد...
 

"محمدحسین صفار هرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی بی سابقه به هنرمندان "محبوب" هشدار داد از اعلام طرفداری به نفع نامزدی خاص در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران كه خردادماه آینده برگزار می شود، خودداری كنند، این در حالی است كه هنرمندان و چهره های مطرح هنری همواره نقشی موثر در رونق دادن به فضای انتخاباتی و جلب هوادار برای نامزدهای مختلف دارند.

به گزارش ایرنا،  صفار هرندی در مصاحبه با برنامه "نگاه یك" سیما  در مورد ساخت کارهای تبلیغاتی از سوی برخی از کارگردانان و هنرمندان در زمینه انتخابات گفت: "ممکن است هر نامزد انتخاباتی سفارش کارش را به یک فرد حرفه ای بدهد و او این کار را متقبل بشود و وقتی فیلم نامزدی را بسازد به نوعی اعلام همراهی با آن نامزد را هم داشته باشد، اگر چه ممکن است در ازای آن یک وجهی نیز دریافت کند. "

وی افزود: "اما حضور سینماگران و هنرمندان مختلف در این عرصه یک وجه دیگری نیز دارد و آن اعتباری است که از راه اعتماد و علاقه ملت به خودشان آفریده اند و سرمایه گذاری که رسانه ملی و یا مجموعه سازمان های هنری کشور روی آن کرده اند. اینكه هنرمندان همه آن را در یک طبق بگذارند و به پای یک نامزد انتخاباتی هزینه كنند که معلوم نیست آن نامزد برنده یا بازنده باشد، درست نیست."

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد:" برداشت بنده این است که چهره هایی که محبوب مردم می شوند و همه مردم به نوعی نسبت به آنها علاقه مندی دارند نباید خودشان را هزینه این و آن نکنند."

وی افزود:" توصیه من به عنوان خدمتگزار عرصه فرهنگ و دوستدار هنرمندان این است که حتی المقدور وارد چنین دوری نشوند. "

این اظهارات وزیر ارشاد در شرایطی بیان می شود كه برخی هنرمندان در نشستهایی با برخی نامزدهای احتمالی انتخابات از جمله سیدمحمد خاتمی، مهدی كروبی، میرحسین موسوی و محمدباقر قالیباف به حمایت از آنها پرداخته اند.

صفار هرندی در پاسخ سوالی در مورد حضور افراد خارجی در ایران برای ایفای نقش در فیلم های تبلیغاتی از جمله فیلم های انتخاباتی گفت: من بعید می دانم چنین چیزی مطرح باشد . چنین چیزی سابقه نداشته و ممکن است که وهم آمیز باشد که فیلم تبلیغاتی برای انتخابات یک نامزدی به افراد خارجی سفارش داده شود. به نظر من، چنین چیزی، خیالبافانه  است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:asriran.com