داستان پیرمردی بود که از خانه فرار می‌کند تا خودش را به آبادان برساند. با پیرمردی دیگر آشنا می‌شود که...
 
مانی حقیقی در چهارمین تجربه فیلم‌سازی بلندش این بار می‌خواهد «50 کیلو آلبالو» را با مایه‌های طنز با حضور بازیگرانی مانند ترانه علیدوستی و باران کوثری در کنار جواد رضویان بسازد.

 فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو» که نویسنده آن فرهاد توحیدی است، به کارگردانی مانی حقیقی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران کلید می‌خورد.

پیش تولید این فیلم هم‌اکنون شروع شده است و تا کنون حضور ترانه علیدوستی به عنوان بازیگر نقش اصلی زن و حامد کمیلی به عنوان بازیگر مرد قطعی شده است. باران کوثری هم در حال حاضر مشغول خواندن فیلمنامه است و هنوز حضور او قطعی نشده است. اما نکته جالب توجه این جاست که گویا قرار است جواد رضویان هم در چند سکانس فیلم حضور داشته باشد.

فرهاد توحیدی فیلمنامه این فیلم را 3 یا 4 سال پیش نوشته، ولی از آن تاریخ تاکنون هیچگاه فرصت ساختن آن پیش نیامد. تا این‌که مانی حقیقی تصمیم گرفت چهارمین کار خود را برخلاف سایر آثارش در قالب طنز با محوریت فیلمنامه توحیدی بسازد.

مانی حقیقی پیش از «50 کیلو آلبالو»، سه فیلم به نام‌های «آبادان»، «کارگران مشغول کارند» و «کنعان» را ساخته که دو تای اولی هیچگاه فرصت اکران پیدا نکردند و تنها «کنعان» توانست اکران شود و فروش نسبتاً بالایی هم داشته باشد. «آبادان» داستان پیرمردی بود که از خانه فرار می‌کند تا خودش را به آبادان برساند. با پیرمردی دیگر آشنا می‌شود که او را نیز همراه خود می‌کند. پیرمرد به آبادانی فکر می‌کند که از سال‌های خیلی دور به یادش مانده است...

«کارگران مشغول کارند» هم داستان چهار دوست قدیمی است که در حاشیه یک جاده کوهستانی متوجه تخته سنگی عظیم می‌شوند و وسوسه می‌شوند تا آن را از جا بکنند. رفته رفته به جمع کسانی که به این گروه می‌پیوندند، اضافه می‌شود، ولی هیچ کدام از تمهیداتی که به ذهن افراد این گروه برای جا به جا کردن سنگ می‌رسد، کارساز نیست.

اما «کنعان» داستانی خانوادگی داشت؛ ماجرایی مربوط به یک زوج جوان با بازی ترانه علیدوستی و محمدرضا فروتن.

حقیقی در فیلمنامه‌نویسی هم دستی دارد و فیلمنامه‌های سه کار قبلی خود و همچنین «چهارشنبه سوری» را در کنار اصغر فرهادی نوشته و به تازگی هم در فیلم «درباره الی» که اصغر فرهادی به‌خاطر آن امسال در جشنواره برلین خرس نقره‌ای کارگردانی را گرفت، بازی کرده است.

حال که او بعد از ساخت چنین فیلم‌هایی سراغ یک سوژه طنز رفته، نکته جالب توجهی است. در ضمن، بازیگرانی مانند ترانه علیدوستی و باران کوثری برای نخستین بار در مقابل هم بازی می‌کنند و بازیگر طنزی مانند جواد رضویان نیز در کنار آنها نقش‌آفرینی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید مانی حقیقی با «50 کیلو آلبالو» چه می‌کند؟

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir