گاف تاریخی سریال شهرزاد!!
در جایی از سریال که «برادران هفت کچلون» حضور دارند، مخاطب با هفت برادر با سرهای تراشیده روبرو می شود اما با تحقیق کوچکی به راحتی خلاف این مسئله ثابت می شود.

یک اشتباه در سریال شهرزاد

«شهرزاد» جدیدترین مجموعه حسن فتحی که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده شده است از هفته گذشته در اختیار مخاطبان قرار گرفته است؛ مخاطبانی که عموما با توجه به سابقه درخشانی که از حسن فتحی در ساخت مجموعه «مدار صفر درجه» در ذهن دارند، منتظر دیدن بخشی دیگر از وقایع تاریخ کشورمان در قالب داستانی عاشقانه در «شهرزاد» هستند که نویسندگی و کارگردانی آن را فتحی بر عهده دارد و بازیگران مطرحی از جمله شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ایفاگر نقش های اصلی آن هستند.

اما کسانی که کمی اطلاعات تاریخی درباره تاریخ معاصر کشورمان و به خصوص برهه تاریخی کودتای 28 مرداد داشته باشند، در اولین قسمت با یک گاف عجیب در داستان و گرم گروهی از بازیگران این فیلم روبرو می شوند که کاملا توی ذوق می زدند.

در جایی از سریال که «برادران هفت کچلون» حضور دارند، مخاطب با هفت برادر با سرهای تراشیده روبرو می شود اما با تحقیق کوچکی به راحتی خلاف این مسئله ثابت می شود و نتیجه به دست آمده این است که برادران هفت کچلون هشت نفر بودند و اصلا کچل نبودند.

در ویکی پدیا درباره این افراد آمده است: «هفت کچلون یا برادران هفت کچلون، در تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران معاصر و فرهنگ فولکوریک قرن اخیر، به برادران حاج عباسی اشاره دارد که از جاهل ها و لوطی ها و به اصطلاح از گنده لات های جنوب شهر تهران (محله باغ فردوس، خیابان مولوی) به شمار می آمدند. آنها هشت برادر به اسامی عباس، محمد، غلامعلی، صفر، شعبان، احمد، محمود و امیر حاج عباسی بودند که گرچه هشت نفر بودند و گرچه هیچ یک از آنها کچل نبودند اما خود نیز خود را به همین نام می خواندند و ابایی از اطلاق عنوان هفت کچلون به خود نداشتند.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : هفته نامه تماشاگران امروز