مستند «زیگورات چغا‌زنبیل» با موضوع معرفی چغا‌زنبیل، بلندترین هرم خشتی دنیا در شهر شوش ساخته شده و هدف از ساخت این فیلم نشان دادن...

ساخت مستند «زیگورات چغا‌زنبیل» به كارگردانی «پژمان فخاریان» پس از اضافه كردن موسیقی نهایی و جلوه‌های ویژه به پایان می‌رسد.
«پژمان فخاریان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: مستند «زیگورات چغا‌زنبیل» با موضوع معرفی چغا‌زنبیل به عنوان بلندترین هرم خشتی دنیا در استان خوزستان در مدت‌زمان 43 دقیقه به سفارش «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» ساخته شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در این مستند از دو قطعه موسیقی جنوبی كه با گیتار نواخته شده، استفاده شده است و كار ساخت آن با این دو موسیقی به اتمام رسیده ولی برای جذاب‌تر شدن كار، قصد دارم از یك موسیقی دیگر هم استفاده كنم ضمن این كه در این مستند از جلوه‌های ویژه هم استفاده خواهم كرد.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر‌تولید: عباس محمد‌زاده، تدوین: ابراهیم میرمالك و موسیقی: پیمان فخاریان.
چغازنبیل در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان، در 35 كیلومتری جنوب شرقی شهر باستانی شوش قرار دارد. مستند «زیگورات چغا‌زنبیل» با موضوع معرفی چغا‌زنبیل، بلندترین هرم خشتی دنیا در شهر شوش ساخته شده و هدف از ساخت این فیلم نشان دادن خصوصیات و ویژگی‌های این بنای تاریخی است.
پژمان فخاریان كارگردانی فیلم‌های «خانه سیاه شد»، «خراسان»، «جشن صده» و «عروس باران» را در كارنامه هنری خود دارد.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture