موزه هنرهای معاصر تهران یكی از مهم‌ترین و كاملترین مجموعه‌ شاهكارهای هنر تجسمی معاصر جهان را در اختیار دارد و...

آثار گنجینه خارجی موزه هنرهای معاصر تهران برای دومین بار طی سال‌های بعد از انقلاب به نمایش عموم گذاشته شده و این فرصتی است برای علاقه‌مندانی كه تاكنون موفق به بازدید از این گنجینه ارزشمند نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، آثار گنجینه خارجی موزه هنرهای معاصر تهران از روز گذشته در تالارهای مختلف این موزه روی دیوار قرار گرفته است و این فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگرانی است كه تاكنون موفق به بازدید از این گنجینه ارزشمند نشده‌اند.
از دوران بعد از انقلاب تا به امروز تنها یك بار بخشی از آثار این گنجینه در قالب نمایشگاه «جنبش هنر مدرن» امكان نمایش عموم یافت و این برای دومین بار است كه این آثار از گنجینه موزه خارج شده و به روی دیوار آویخته می‌شود.
اما تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه قبلی در این است كه در نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» 120 اثر در مدت زمانی 40 روزه به نمایش گذاشته شده و هر چند روز یك بار تغییر خواهد كرد و آثار دیگری از این گنجینه جایگزین آثار نمایش داده شده قبلی خواهد شد و به این ترتیب با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی موزه،‌امكانی برای بازدید از بخش قابل توجهی از آثار این گنجینه فراهم خواهد شد.
توصیه می‌كنیم فرصت را از دست ندهید و هفته‌ای یك‌بار از این آثار دیدن كنید تا بتوانید از اغلب آثار این گنیجنه از نزدیك دیدن كنید.
موزه هنرهای معاصر تهران یكی از مهم‌ترین و كاملترین مجموعه‌ شاهكارهای هنر تجسمی معاصر جهان را در اختیار دارد و در گنجینه خارجی خود،‌آثاری از هنرمندان نامدار جهان همچون پابلو پیكاسو، جكسون پولاك،ژرژ روان،پل گوگن، آندره دورن،ژرژ براك، ونگوگ،خوان میرو،مارك شاگال،لوترك، كاندینسكی،ادوارد مونه، اندی وارهول و... را در اختیار دارد كه برخی از این نمونه‌ها منحصر به فرد و شاهكارهای هنری این هنرمندان محسوب می‌شود.
در نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» آثاری از بهترین هنرمندان مطرح جهان همچون پابلو پیكاسو، ونسان ونگوگ، كلود مونه، پل‌گوگن، تولوز لوترك، هنری ماتیس، ادوارد مونش، اندی وارهول، مارسل دوشان، مارك شاگال، جكسون پولاك، فرانسیس بیكن، ویكتور وازارلی، ‌جاكوب بیل و ... به نمایش درمی‌آید.
این آثار مربوط به مكاتب مختلف هنری جهان در سال‌های 1883 تا 1976 است و سبك‌های امپرسیونیسم تا پاپ‌آرت، پست مدرن و كانسپتچوال آرت را شامل می‌شود و متعلق به هنرمندانی است كه در ایجاد جریانات هنری جهان تأثیرات عمیق و جدی ایجاد كرده‌اند و برخی خود بنیان‌گذار مكاتب هنری بوده‌اند.
مجموعه آثار گنجینه داخلی و خارجی این موزه بالغ بر 4 هزار اثر است كه این آثار از سال 1352 تا 1356 گردآوری شده است و بعد از انقلاب نیز تنها بخشی از آثار هنرمندان داخلی به گنجینه اضافه شده است.
این نمایشگاه كه برای دومین بار به روی مخاطبان گشوده می‌شود، فرصتی برای دانشجویان هنری و علاقه‌مندان است تا از نزدیك شاهد آثار این هنرمندان برجسته دنیا باشند.
موزه هنرهای معاصر تهران از روز شنبه 9 خردادماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture