فروش فیلم های شبکه جم در سوپرمارکت های تهران!! عکس
فروش سریال های ایرانی که در شبکه جم تولید شده اند در سوپرمارکت ها با واکنش علی جنتی وزیر ارشاد همراه شد!

اولین واکنش رسمی به توزیع فیلم های شبکه GEM

روز گذشته عکس‌هایی از فیلم‌های تولید شده در شبکه GEM در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد این فیلم‌ها با سر و شکلی شبیه به فیلم‌های شبکه نمایش خانگی، در سوپر مارکت‌ها توزیع می‌شوند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به عرضه این فیلم‌ها اعلام کرد که همچون سایر کالاهای قاچاق، جلوی توزیع این‌گونه فیلم‌ها گرفته و با پخش کنندگان آن برخورد خواهد شد.

«اتوپیا» و «سیندخت» دو فیلم محصول شبکه GEM هستند که با حضور برخی از بازیگران ایرانی که به این شبکه ملحق شدند ساخته شده‌اند. به تازگی این دو فیلم بعد از پخش در این شبکه ماهواره‌ای به بازار غیر قانونی فیلم‌ها و حتی سوپر مارکت‌ها راه یافتند. این فیلم‌ها با بسته بندی‌هایی بسیار شبیه به سایر فیلم‌های شبکه نمایش خانگی در برخی از شهرها در حال توزیع است. این دو فیلم که به طرز جالبی دارای هولوگرام نیز هستند، با قیمت 4 هزار تومان عرضه می‌شوند.


فروش سریال های شبکه جم در سوپرمارکت ها

فروش سریال های شبکه جم در سوپرمارکت ها

 

اما با توجه به حساسیت این موضوع و نحوه بسته بندی فیلم‌های شبکه «GEM» که شباهت بسیاری به سایر فیلم‌های مجاز در بازار قانونی دارد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع خبرنگاران نسبت به عرضه این فیلم‌ها واکنش نشان داد و گفت:« عرضه این فیلم‌ها تخلف است مانند بقیه موارد قاچاق که در حال حاضر وجود دارد و اگر ما اطلاع پیدا کنیم باید به دستگاه‌های ذیربط مانند نیروی انتظامی اطلاع دهیم تا برخورد کنند.»

جنتی البته به طور تلویحی به مراسم امحای کالاهای فرهنگی که چندی پیش با حضور حجت الله ایوبی و سایر مدیران سازمان سینمایی برگزار شد هم اشاره کرده است: «مقام معظم رهبری می‌فرمایند کالاهای مفید ایرادی برای وارد شدن به کشور ندارد اما کالایی که ما در داخل کشور قدرت تولید آن را داریم؛ اگر به صورت قاچاق وارد شود؛ باید آن را آتش زد و از بین برد. وقتی قاچاق در موضوع محتوا باشد؛ اهمیت آن چندین برابر می‌شود چراکه با ذهن و فکر و اندیشه افراد روبرو است بنابراین این مسئله هم مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شود و باید با آن برخورد شود.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع :