والدین آمریکایی که در این رابطه به مقام‌های آموزشی اعتراض کرده‌اند، معتقدند محتوای این کتاب هرچند که برنده کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوان شده...

قرار گرفتن برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در فهرست کتاب‌های جنبی مطالعه دانش‌آموزان در یکی از دبیرستان‌های آمریکا، موجب اعتراض والدین شد.به گزارش شبکه ایران، قرار گرفتن کتاب «خاطرات کاملا واقعی یک سرخ پوست نیمه وقت» اثر شرمن الکسی در لیست کتاب‌های جنبی مطالعه دانش‌آموزان دبیرستان «آنتیوچ» اعتراض والدین این مدرسه را برانگیخت.
 
والدین آمریکایی که در این رابطه به مقام‌های آموزشی اعتراض کرده‌اند، معتقدند محتوای این کتاب هرچند که برنده کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوان شده، برای دانش‌آموزان دبیرستانی نامناسب بوده و واژه‌های به کار گرفته شده توسط آنرنولد، شخصیت اصلی کتاب، مناسب جامعه آنها نیست.
مسئولان دبیرستان آنتیوچ از این کتاب دفاع و اعلام کرده‌اند که آن را در فهرست کتاب‌های جنبی برای مطالعه دانش‌آموزان نگه خواهند داشت، ولی در عین حال گفته‌اند که کتاب جایگزینی را هم معرفی خواهند کرد.
 
رئیس هیات مدیره این دبیرستان نیز با اعلام این نکته که برخی والدین، نکات مثبت کتاب و برخی نیز نکات منفی آن را گوشزد کرده‌اند،افزود: من از والدینی که نگرانی‌هایشان را با ما در میان گذاشته‌اند قدردانی می‌کنم، ولی بیان و چاشنی کتاب برای کودکان این سن مثبت است و نشان می‌دهد که شخصی می‌خواهد کارهای درست انجام بدهد.
 
شرمن الکسی، نویسنده برجسته آمریکایی که سرخپوست است در سال 1966 متولد شد. او از جوانی به سرودن شعر پرداخت و سپس به نوشتن رمان و داستان کوتاه روی آورد. وی در سال 1996 جایزه کتاب آمریکا را دریافت کرد. بیشتر رمان‌های الکسی به فیلم تبدیل شده اند. او در سال 1999 جایزه فیلمنامه سال را هم دریافت کرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir