اصغر فرهادی هم از شرکت در اسکار محروم شد!
اصغر فرهادی از حضور در مراسم اسکار محروم شد.

پیش دستی ترامپ برای ممنوعیت حضور اصغر فرهادی از حضور در مراسم اسکار

 تریتا پارسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی و رییس فعلی شورای ملی ایرانیان امریکا (نایاک) ساعاتی پیش با انتشار خبری در صفحه توییتر خود، ممنوعیت ورود اصغر فرهادی برای حضور در مراسم اسکار امسال را تایید کرد.ظاهرا با آغاز اجرای حکم ورود اتباع ایرانی به امریکا از امروز، کارگردان سرشناس ایران که هفته گذشته با «فروشنده» فیلم اخیر خود به فهرست پنج نامزد نهایی بخش خارجی زبان اسکار راه یافت، از حضور در مراسم اسکار محروم خواهد ماند.
پارسی در صفحه توییتر خود نوشته:
«تایید شد: اصغر فرهادی نماینده ایران اجازه نخواهد داشت برای حضور در مراسم اسکار وارد خاک امریکا شود. او در رشته بهترین فیلم خارجی زبان نامزد شده ...».

ترانه علیدوستی یکی از بازیگران اصلی «فروشنده» دو روز پیش با انتشار توییتی به زبان انگلیسی اعلام کرده بود به دلیل این که چنین حکمی را مصداق بارز نژادپرستی می‌داند، در مراسم اسکار 2017 شرکت نخواهد کرد.

تکذیبیه!!!

در شرایطی که همه منتظر واکنش فرهادی به این ماجرا بودند، حالا خبری که رییس شورای ملی ایرانیان امریکا تایید کرده، حاکی از پیش‌دستی دولت ترامپ در ممنوعیت ورود فیلمساز سرشناس ایران به خاک امریکا است.

 اصغر فرهادی کارگردان فیلم اسکاری «فروشنده» برای سفر به امریکا منع قانونی ندارد.

 چند ساعت پیش خبری مبنی بر محرومیت اصغر فرهادی، کارگردان نامزد اسکار امسال برای حضور در جشنواره و کشور امریکا اعلام شده بود، که این خبر تکذیب شد.اصغر فرهادی به دلیل داشتن گرین‌کارت امریکا، منع قانونی برای حضور در این کشور ندارد، اما تصمیم خود را برای حضور یا عدم حضور در مراسم اسکار تا چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir/icinema.ir