ظهور مجدد دختری با خالکوبی اژدها + عکس
یک ورسیون تازه و آمریکایی از سری فیلم های «دختری با خالکوبی اژدها» که در سوئد باب شد و سپس در هالیوود رواج یافت...

مجموعه فیلم های «دختری با خالکوبی اژدها»

یک ورسیون تازه و آمریکایی از سری فیلم های «دختری با خالکوبی اژدها» که در سوئد باب شد و سپس در هالیوود رواج یافت، شاید رونق چشمگیری را در بدو اکرانش در آمریکا و کانادا تجربه نکرده باشد، ولی این هفته در ۴۹ کشور دیگر جهان هم به نمایش درآمد و به نظر می رسد که به سوی رونقی تازه و بیشتر پیپش می رود. هنوز آمار فروش و میزان سودرسانی این فیلم که یک هفته از شروع اکرانش در آمریکای شمالی و دو هفته از آغاز نمایش اش در سایر قاره ها می گذرد، اندک و ناکافی است اما از یک سو بیشتر از ۴۳ میلیون دلار صرف ساخت این فیلم پرحادثه و پرتحرک نشده و از جانب دیگر با گذشت هر روز این فیلم بیشتر توانسته است تماشاگران عادت کرده به فیلم های دارای مضامین جاری و دوستداران کارهای کمیک استریپی و فضایی و ماوراالطبیعه را به دنبال خود بکشاند و به تعقیب تم خود متقاعد سازد.

بیشتر بدانید : عکس‌های فیلم «دختری با خالکوبی اژدها»

فردایی بهتر

میزان فروش «یک داستان جدید خالکوبی اژدهایی» در شروع نمایش اش در آمریکا و کانادا از ۸ میلیون دلار فراتر نرفت و این رتبه ای بالاتر از پنجمی را نصیب این فیلم متعلق به کمپانی سونی پیکچرز نکرد و در ۴۹ کشور متعلق به قاره های اروپا، آسیای شرقی، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه هم مجموعاً ۲/۶ میلیون دلار سهم سازندگان این فیلم شد اما گستردگی پخش فیلم در بازارهای مختلف و لزوم جا افتادن هر چه بیشتر مضامین آن فردایی بهتر را برای آن نوید می دهد.

دختری با خالکوبی اژدها,فیلم خارجی,فیلم خارجی جذاب
مجموعه فیلم های «دختری با خالکوبی اژدها»


مجموعه فیلم های «دختری با خالکوبی اژدها» پس از انتقال به هالیوود در اواسط دهه گذشته طبعاً تغییراتی کرد و هنرمندانی مختلف شامل دیوید فینچر کوشیدند آن را آمریکایی کنند اما رگ و ریشه های اروپایی آن پا بر جا ماند و بازیگران زنی هم که برای ایفای رل های مهم و اصلی گزینش شدند، به رغم مشهور شدن و راهیابی به سری فیلم های رایج و موسوم به «Mainstream» هالیوود بیش از آن که به لحاظ هنر بازیگری ستایش شوند از شهرت های مقطعی و نه چندان پایدار برخاسته از فیلم های حادثه ای برخوردار شدند. فیلم فعلی هم با فروش اندکش لااقل در خاک آمریکا شوق و عزم سونی پیکچرز استودیوی سازنده خود را برای ادامه دادن این پروژه و تهیه و عرضه فیلم های بعدی قدری سرد و اندک تر از گذشته کرد. بر این اساس معلوم نیست سری کتاب های موسوم به«قرن» نوشته استیگ لارسون که کتاب نخست آن پایه گذار فیلم فعلی شده، از کی دوباره مورد استناد و پایه کار و تلاش فیلمسازان قرار خواهد گرفت و جلدهای دوم و سوم چه زمانی به فیلم برگردانده خواهند شد.

آمار فعلی و مقاصد بعدی

آنچه محرز می نماید، فروشی قابل قبول فیلم کنونی در برخی کشورها است که در این ارتباط می توان به روسه با ۳/۱ میلیون دلار درآمدسازی مکزیک با گیشه ای ۷۱۰ هزار دلاری، استرالیا با توشه ای ۶۰۵ هزار دلاری و همچنین اسپانیا با ۵۳۵ هزار و برزیل با ۴۱۵ هزار دلار اشاره کرد. در این میان لازم است با قیاسی ساده و مستقیم قدر و منزلت اثر کنونی و فیلم نخست را که هالیوود به سال ۲۰۱۱ از روی ورسیون های سوئدی کپی برداری و ارائه کرد، مشخص ساخت و رجحان یکی بر دیگری را به نمایش گذاشت. فیلم مورد بحث ۷ سال پیش شروع اکرانی ۷/۳ میلیون دلاری در روسیه داشت و کارش را در مکزیک با ۲/۱ میلیون دلار شروع کرد و در استرالیا موجب و بانی ۴/۲ میلیون دلار شد و در اسپانیا هم ۱/۱ میلیون دلار را به حساب سازندگان فیلم ریخت. این توضیح هم الزامی است که مقاصد بعدی «یک داستان جدید خالکوبی اژدهایی» کشورهایی مانند فرانسه از ۲۴ آبان، بریتانیا از اول آذر، آلمان از دوم آذر و کره جنوبی از ۸ آذر هستند.

 

بیشتر بدانید : 10 فیلم جذابی که امسال حتما باید ببینید + موضوع

بیشتر بدانید : نویسنده فقیدی که رکورد فروش کتاب الکترونیک را شکست!

بیشتر بدانید : غافلگیری‌های اسکار/ بدشانس‌های اسکار 2012 +عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir