در عین حال «دختری با خالکوبی اژدها» با رسیدن به چنین فروشی، نخستین اثری محسوب می‌شود که در تاریخ فروش کتب دیجیتال....
 
رمان "دختری با خالکوبی اژدها" نوشته «استیگ لارسن» نخستین اثری محسوب می‌شود که در تاریخ فروش کتب دیجیتال، فروش میلیونی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش شبکه ایران، رمان «دختری با خالکوبی اژدها» نوشته «استیگ لارسن» نویسنده فقید سوئدی رکورد فروش کتاب دیجیتال را شکست.
بوک‌ترید خبر داده علاوه بر فروش بیش از یک میلیون نسخه‌ای نخستین کتاب لارسن، در میان کتاب‌های الکترونیک سه رمان "هزاره" این نویسنده نیز شامل «دختری با خالکوبی اژدها»، «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به لانه زنبور لگد زد» در مجموع بیش از سه میلیون نسخه‌ فروش داشته‌اند.
قابل ذکر است که سه‌گانه "هزاره" از این نویسنده سوئدی تنها در آمریکا نیز فروشی  17 میلیون نسخه‌ای را در پی داشته است.
در عین حال «دختری با خالکوبی اژدها» با رسیدن به چنین فروشی، نخستین اثری محسوب می‌شود که در تاریخ فروش کتب دیجیتال، رقم میلیونی را به خود اختصاص داده است.
اگرچه پیش از این نویسندگانی همچون "دن براون" و "جیمز پترسون" در مجموع آثارشان فروشی در مرز یک میلیون نسخه را داشته‌ اما هیچ کتابی تاکنون به چنین آماری از فروش نرسیده بود. بر این اساس کتاب "لارسن" رکورد فروش نسخه‌های دیجیتالی را در اختیار گرفته است.
استیگ لارسن روزنامه‌نگار سوئدی که در سال 2004 در اثر حمله قلبی درگذشت، علاوه بر قرار گرفتن در میان نویسندگان آثار پرفروش تاریخ، در حالی یک سال پس از انتشار اولین جلد کتاب سه گانه او به نام «هزاره»، در سوئد و دنیا به شهرت رسید که چندی پیش نیز عنوان برترین و پرفروش‌ترین نویسنده در کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است.
همچنین تاکنون بیش از 27 میلیون نسخه از «سه‌گانه هزاره» در سراسر دنیا به فروش رفته و به 44 زبان ترجمه شده است.
اقتباس سینمایی آمریکایی جلد اول نیز با بازی دانیل کریگ (بازیگر نقش جیمز باند) در دست تولید است. این مجموعه داستان همکاری میکل بلومکویست روزنامه‌نگار با لیزبت سلندر هَکِر رایانه‌ای در حل پرونده‌های قتل عنوان می‌گیرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir