گاف دیگر در قسمت آخر «بازی تاج و تخت»: این بار بطری آب معدنی!
در اپیزود ششم و پایانی فصل هشتم (و پایانی!) «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) یک بطری آب معدنی کوچک نیز نقش آفرینی کوتاهی داشت!!

پایان جنجال های «بازی تاج و تخت» با سوتی جدید

هشدار اسپویل: در ادامه مطلب بخشی از داستان اپیزود پایانی فصل هشتم «بازی تاج و تخت» فاش خواهد شد.

در اپیزود ششم و پایانی فصل هشتم (و پایانی!) «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) یک بطری آب معدنی کوچک نیز نقش آفرینی کوتاهی داشت. سریال فانتزی-تاریخی شبکه HBO که بر اساس مجموعه رمان های جورج آر آر مارتین با عنوان «ترانه ای از یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) ساخته شده بود با پخش آخرین اپیزود خو که ۸۰ دقیقه طول داشت به پایان رسید. در نهایت درگیری ها بر سر آیرون ثرون به پایان رسیده و برن استارک تاج و تخت وستروس را تصاحب کرد. تلاش دنریس تارگرین برای دستیابی به آیرون ثرون پایانی تراژیک داشت و مرگ او بدستان معشوقش، جان اسنو، را در پی داشت.

در حالی که قلمرو وستروس بعد از چندین جنگ ویرانگر در حال ایستادن روی پاهایش بود یک بطری پلاستیکی آب معدنی در یکی از سکانس های مهم سریال خودنمایی کرد. در اپیزود سوم فصل هشتم با عنوان «شب طولانی» بسیاری از طرفداران سریال انتقادهای تکنیکی تندی از نحوه فیلم برداری این اپیزود و تاریکی مطلق سکانس ها داشتند. شرایط در اپیزود چهارم با عنوان «آخرین استارک» بهبود یافت اما یک لیوان قهوه ظاهراً استارباکس که بعداً مشخص شد یک لیوان چای سبز بوده جنجالی دیگر برای سریال آفرید. تهیه کنندگان سریال بلافاصله اشتباه و گاف خود را پذیرفتند اما اتفاقی مشابه در اپیزود پایانی نیز رخ داد. در جریان گردهمایی مردان و زنان قدرتمند وستروس برای انتخاب فرمانروای جدید، یک بطری آب معدنی دیده می شود.

گاف عجیب در سریال بازی تاج و تخت
گاف عجیب در سریال بازی تاج و تخت

این بطری کنار پای سمول تارلی و پشت صندلی او قرار دارد. برخی از کاربران توئیتر این گاف را نیز دستمایه جوک های خود قرار داده و گفته اند شاید روز فیلم برداری این سکانس روزی بسیار گرم بوده است. برخی دیگر گاف های متعدد فصل هشتم را نشانه و تاکیدی دیگر بر آشفتگی داستان و عجله تهیه کنندگان برای پایان سریال عنوان کرده اند، انتقادی که از اپیزود پایانی فصل ششم به سریال وارد شده و البته بجا به نظر می رسد. واکنش های منفی به فصل هشتم بسیار بی سابقه بوده و بسیاری آن را متفاوت از فصول قبلی سریال می دانند. بسیاری دیگر انتخاب برن استارک به عنوان پادشاه جدید وستروس را غیرمنطقی دانسته اند زیرا وی در فصول قبلی نقش بسیار مهمی در اتفاقات داستان نداشته و تنها بر حسب ضرورت داستانی، حضوری نسبتاً فیزیکی داشته است.

گاف های عجیب در سریال بازی تاج و تخت
گاف های عجیب در سریال بازی تاج و تخت

بسیاری دیگر تغییر شخصیت ناگهانی دنریس و مرگ سریع او را دستمایه نارضایتی خود قرار داده اند. با این وجود رسیدن سانسا به قدرت در وینترفل و دیدار مجدد جان اسنو با گرگش از نظر بسیاری بهترین انتخاب های داستانی برای اپیزود پایانی فصل هشتم بوده است. جدای از باورهای شخصی طرفداران سریال، باور عمومی بر این است که فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باید به همان روال معمول در ۱۰ اپیزود ساخته می شود و قطعاً در این صورت نتیجه بهتری داشته و از سرعت غیرمنطقی رخدادها و اشتباهات و گاف هایی که می بینیم و البته گنگ بودن و ابهامات متعدد جلوگیری می شد.

هنوز سازندگان سریال به گاف بطری پلاستیکی آب معدنی واکنشی نشان نداده اند که البته با توجه به پایان سریال اهمیت لیوان قهوه استارباکس را ندارد. اگر چه این گاف تاثیری در داستان ندارد اما تاکیدی است بر عجله سازندگان برای به اتمام رساندن داستان سریال در کوتاه ترین زمان ممکن. جدای از این موضوعات، بسیاری از ما به خاطر به پایان رسیدن بهترین و پرطرفدارترین سریال تاریخ تلویزیون ناراحتیم و نباید دستاوردهای سریال و خاطراتی که «بازی تاج و تخت» در یک دهه اخیر برای ما ساخته را نادیده بگیریم.

 

بیشتر بدانید : سوتی جدید و عجیب در قسمت جدید سریال بازی تاج و تخت! + عکس

بیشتر بدانید : 10 صحنه غیرمنتظره و غم انگیز در سریال «بازی تاج و تخت»

بیشتر بدانید : سکانس های آزاردهنده «تاج و تخت» که برای بازیگران نیز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بیشتر بدانید : سوتی بزرگ تلویزیون هنگام پخش یک فیلم!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com