شهاب حسینی به جشنواره کن 2020 می رود؟
سازندگان پروژه فنلاندی "کویر امروز" با بازی شهاب حسینی تصمیم دارند فیلم را برای ارائه به جشنواره کن ۲۰۲۰ آماده کنند

 

پروژه "کویر امروز" (The Oasis Of Now) ساخته حامی رمضان به تهیه کنندگی یک کمپانی فنلاندی که فیلمبرداری‌اش از نیمه های آگوست در کشور فنلاند آغاز شده بود و اواخر سپتامبر به پایان رسید حالا در مراحل پس از تولید قرار دارد. گفته می شود سازندگان فیلم تصمیم دارند "کویر امروز" را برای ارائه در جشنواره کن ۲۰۲۰ آماده کنند.

فیلم "کویر امروز" با بازی شهاب حسینی و شبنم قربانی در نقش های اصلی با الهام از تجربه شخصی حامی رمضان پیش از ورود به فنلاند در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است.

بیشتر بدانید : شهاب حسینی، برنده پروژه فنلاندی ها شد + جزئیات بیشتر

آن گونه که صبا به نقل از اسکرین‌دیلی نوشته، داستان فیلم بر پسر ۱۳ ساله ای به نام رامین تمرکز دارد. او که به همراه خانواده‌اش تقاضای پناهندگی به فنلاند را داده اند چند روز پیش از شروع سال تحصیلی در کشور فنلاند تقاضای شان از سوی این کشور رد می شود. با این حال خانواده وی خود را برای اعتراض به این تصمیم آماده می کنند.

شهاب حسینی در فیلم کویر امروز
شهاب حسینی در فیلم "کویر امروز"

رمضان درباره انتخاب بازیگر نقش دختر کوچک خانواده گفت: وقتی که ما کیمیا اسکندری را برای نقش خواهرِ رامین پیدا کردیم شکی نداشتیم که او بهترین انتخاب برای ایفای آن نقش است. این نقش یکی از چالش برانگیز ترین بخش های پروژه ما بود.

وی درباره پیدا کردن بازیگران خردسال فیلم توضیح داد: مجموعه عوامل فیلم طی یک کار خلاقانه به دفاتر ثبت احوال در کشور فنلاند می رفتند، آنها در آنجا به دنبال افرادی می گشتند که نام های ایرانی برایشان انتخاب شده بود و بدین ترتیب با خانواده های آن افراد ارتباط برقرار کردیم.

بازیگر نقش رامین نیز در این فیلم آران کشوری ۱۱ ساله است که رمضان از کار کردن با او بسیار راضی و خوشحال است، رمضان معتقد است کشوری قابلیت ستاره شدن دارد.

ستاره اصلی این فیلم شهاب حسینی بازیگر مشهور پروژه های بین المللی "جدایی نادر از سیمین" و "فروشنده" فرهادی است که نقش پدر خانواده را بازی می کند. نقش مادر فیلم را نیز شبنم قربانی استعداد نوظهور ایرانی بازی کرده است.

در این فیلم همچنین لورا بیرن بازیگر زن فنلاندی نقش معلم را بازی کرده است.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iranart.ir