بازیگر سریال "بازی تاج و تخت" درگذشت + عکس
اندرو دانبار، بازیگر بسیار جوان سریال بازی تاج و تخت به شکل ناگهانی در شب کریسمس در منزل خود جان باخت

شوک بزرگ فوت بازیگر سریال "بازی تاج و تخت" و کریسمسی که به صبح نرسید!

اندریو دانبار بازیگر نقش‌های مختلف در سریال پرمخاطب گیم آف ترونز (بازی تاج و تخت) درگذشت.

اندریو دانبار سی ساله علاوه بر بازی تاج و تخت در برنامه های تلویزیونی و سریال‌هایی چون Line Of Duty و Derry Girls ایفای نقش کرده بود.

فعالیت‌های اندریو دانبار

اندریو علاوه بر فعالیت در تلویزیون به دی جی و تهیه‌کننده نیز بود، وی به‌عنوان راهنمای تور بازی تاج و تخت فعال بود. دانبار در فصل‌های شش، هفت و هشت نقش‌های مختلفی در سریال پربیننده و محبوب بازی تاج و تخت که توسطHBO تولید و پخش شد، ایفا کرد. ازجمله نقش‌های او نقش همزاد تیان گریجوی و جسم مضاعف برای آلفی آلن بازیگر این نقش بود.

بازیگر سریال بازی تاج و تخت درگذشت
اندریو دانبار andrew dunba درگذشت

وی همچنین یک شرکت فیلم‌سازی مستقل به نام وایت بوفالو فیلمز را تأسیس کرد.

اندریو دانبار در ۲۴ دسامبر مصادف با شب کریسمس در شهر بلفاست ایرلند شمالی و در خانه خود درگذشت.
 

علت مرگ اندریو دانبار بازیگر سریال بازی تاج و تخت

هنوز علت مرگ این بازیگر جوان و خوش‌سیما اعلام‌نشده است.

پاملا سمیت ، رئیس بخش گریم در شبکه HBO ، به بلفاست لایو گفت: "حتی اگر هزاران کار اضافی در سریال بازی تاج و تخت وجود داشت، باز هم اندرو در برابر فشار کاری ایستادگی می کرد."

بازیگر سریال بازی تاج و تخت درگذشت
اندریو دانبار andrew dunbar بازیگر سریال بازی تاج و تخت

اندی مک کلای از دوستان صمیمی دانبار نیز درباره او گفت: "همه همیشه اندرو را دوست داشتند. چیزی درباره او وجود داشت که خاص بود. مردم همیشه در اطراف او احساس خوبی می کردند ، خوشحال بودند و او همیشه فردی مثبت و سرگرم کننده بود. "

سخنگوی شرکت HBO نیز درباره او گفت:"استعداد او بسیار متنوع بود و ما می توانیم او را در هر کاری ببینیم.او آینده ای بسیار درخشان داشت."علاوه بر بازی تاج و تخت او در سریالهای دیگری نیز حضور داشت که شامل کریپتون می شود.

درباره سریال بازی تاج و تخت

بازی تاج ‌و تخت ( Game of Thrones)  که به‌طور خلاصه گات هم نامیده می‌شود یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته‌شده است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام‌گرفته است. داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت‌اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

گات GOT

بازی تاج ‌و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ ‌بی ‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد این سریال تاکنون نامزد و برنده بسیاری از جوایز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است. فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۱ و فصل هشتم و آخر آن در سال ۲۰۱۹ پخش شد.


بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره سریال «بازی تاج و تخت» که نمی دانستید!

بیشتر بدانید : پایان متفاوت برای "بازی تاج و تخت" در راه است!

بیشتر بدانید : بازیگران تاج و تخت و همسرانشان در دنیای واقعی + عکس (قسمت1)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: imna.ir/entekhab.ir